38dtg och det är svinkallt!

38 days to go.

Det var -7°c ute när jag vankade idag. Svinkallt!
Första gången denna höst/vinter jag fått dragit på mig vinterjackan.
Insåg dessutom att jag inte gillar min vinterjacka speciellt mycket.

Efter att jag jobbat klart för dagen (slutar 1 varannan dag) drog jag på mig varma kläder (inte långkalsonger - jag vägrar!) och drog ut i kylan.
Med mig hade jag systemkameran + 2 objektiv. Var ett tag sedan den stackaren fick känna på frisk luft!
Gick ner till hamnen och kollade ut över vattnet och nog fan var det fint ändå!
Alla träd är klädda i vita kristaller och det låg något sorts snödis över Domsjö och bort mot Nötbolandet. Tjusigt!
Blev ett par bilder jag blev nöjd med och de kommer här nedan! (klicka på bilderna för att se dem i större format)




Örnsköldsviks gågata.



Molnfabrik.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0