Two weeks until da flight.

Yes! 14 dagar kvar nu, sen är jag borta!

Hade inte något speciellt att säga förutom att jag ville visa upp detta;


Proffsig bild tagen med mobilkameran..
European Health Insurance Card
Detta kort kommer jag behöva ha med mig överallt.
Om jag skulle råka ut för en olycka behöver jag bara visa upp detta kort på sjukhuset så kommer jag få samma vård som invånarna i landet jag befinner mig i får!
Har haft ett likadant förut men det gick tydligen ut förra året..
Räcker i 3 år och man beställer det genom att gå in på Försäkringskassans hemsida och fylla i sitt personnummer! Sen dyker kortet upp i brevlådan efter ca 10 arbetsdagar!

Rekommenderar verkligen detta då sjukvården i andra länder kan bli riktigt dyr!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0