Hysteria (give me your heart and your soul)



Hade nog aldrig insett storheten och skickligheten hos världens basister om jag inte fått höra Hysteria.
Bassolot i början är verkligen ingen barnlek och jag blir alltid lika imponerad av det! (Ni kanske känner igen just denna låt om ni spelat Rockband!!)
Annars brukar basgången i låtarna bara vara för att hålla takten, samma enkla ackord om och om igen.
Basisterna glöms helt enkelt bort där de står med sina instrument och duttar på! Det är trots allt roligare att dra av maffiga riff på gitarr än att köra upprepningsleken på en bas i timmar.
Respekt åt basisterna säger jag bara!!

Känns som om jag bara rekommenderat Muse här än så länge - men de är så bra att det inte går att låta bli!
Matt, Dom & Chris - the masters of.. music!

Kommentarer
Postat av: Lintu

Hysteria är grymt bra. De spelade den i Stockholm, om jag inte missminner mig ;D.

Det sköna med chris är ju att han lärde sig spela bas för att vara med i bandet, han kunde inte det innan, eftersom han egentligen spelade trummor :P. Grymt duktig hur som helst, helt galet!

2009-11-08 @ 00:03:10
URL: http://lintu.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0