Kanylskräck

Jag har drabbats av en horribel form av fobi.
Kanylfobi.

För ett par veckor sedan strövade jag, sysslös, runt på stan och fick plötsligt en strålande idé.
Jag ville ha en till piercing, dock bara i örat men ändå något annat, nämligen en anti-tragus! (det ljusblått markerade fältet).

Så, jag gick och tog ut pengar, eftersom piercingstudion jag planderade att gå till inte tar kort, och börjar gå mot studion.
Mina steg blir dock allt kortare och tillslut stannar jag och tänker "men.. det kommer ju att göra ont!"
[Ganska bisarrt med tanke på att jag har en ring i läppen (hade 2st förut) plus att jag har 5 i öronen sedan innan varav 2 är töjda till 8mm var och resten ligger på ca 1mm var. Dessutom har jag har ett par tatueringar och vill ha fler. Orädd var/är man!]

Hursomhelst betämde jag mig för att tänka på det någon dag, men rädslan utveckades och jag har nu insett att jag tycker att nålar, kanlyer och allt vad den kan vara är otäckt!

Dock har jag inga som helst problem med att bli tatuerad..
En annan sorts smärta där antar jag. Och det är lättare att ta hand om efteråt.
_______

MEN, detta har lett till ett annat problem. Sprutor, vaccinationer, hjälp!
Jag kommer inte våga vaccinera mig mot svininfluensan, trots att chefen på restaurangen där jag jobbar a.k.a min pappa, sagt att alla i personalen borde vaccinera sig..

Vad tycker ni, är det värt att stå emot paniken som infinner sig när jag tänker på kanyler & vassa gjerer för att ta vaccinet?
Hur gör alla?! Är skiträdd över att vaccinet kan slå fel trots att fallen när det hänt är så oerhört få!

Dock vet jag nu att detta 'skitsnack' "det kan hända de bästa och det händer även dig" faktiskt stämmer och jag vill inte ta någon mera skit!

Bör jag vaccinera mig ändå? Eller ska jag helt enkelt kasta mig ner under min säng och gömma mig där tills allt är över?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har samma problem och är livrädd för sprutor, var helt emot vaccinet först men på sista tiden har jag börjat fundera på att ta det ändå... om jag skulle komma över rädslan.

2009-11-09 @ 20:46:17
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: iDdLA

jag ska gömma mig har jag nu planerat :D

låsa in mig och glo dåliga filmer ;D

2009-11-10 @ 22:02:21
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0