Me being artistic..

 

Jag gick på Mediaprogrammet i 3 år på gymnasiet.
Man tycker ju att jag borde vara fullärd och bör nu kunna allt som har med grafisk layout, kameror och redigeringsprogram by now!
Men njae, jag är halvmedioker och har svårt att ta saker jag gör (läs skapar) på allvar.
Vektorn på Kat von D tog ca. 30min att göra och är helt gjort i Adobe Illustrator, förutom toningen jag lade i bakom.. Vet inte varför jag inte gjorde allt i samma program men när bakgrunden skulles skuggas åkte Photoshop fram. Stupid cupid!

Hursomhelst. Back in the days, när man väl gick i skolan, så var vektoriseringar allas mardröm. Utom min, jag tyckte att det var kul!
Antar dock att det var för kul, riktigt bra blev jag aldrig då jag oftast inte orkade lägga till detaljer utan lämnade allting någolunda halvfärdigt.. Samma sak med bilden ovan, håret är inte 100%, ögonen lite skeva och stjärnorna likaså..

Skaparglädje finns det gott om, men den varar oftast inte särskilt länge!!


Kommentarer
Postat av: iDdLA

sv; hehe det är kul att se vart alla kommer ifrån:D

2009-11-05 @ 23:03:57
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/
Postat av: Lintu

Du är väldigt duktig i alla fall :D.

2009-11-07 @ 14:43:22
URL: http://lintu.blogg.se/
Postat av: Lintu

Eller... jag kanske är fel person att säga det, eftersom jag själv inte kan något :D. Men det SER väldigt bra ut :D

2009-11-07 @ 14:44:19
URL: http://lintu.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0