Don't do iiiit!

Denna kommentar hittade jag i morse. Tackar anonym för dennes kommentar och tänker nu argumentera emot varför USA är ett dåligt val för tillfället.

• Efter att blivit dissad av drömfamiljen p.g.a mina allergier var gnistan i mig halvsläckt och hoppet nästan dött.
• Lite mer pinnar kastades på brasan när jag fick en ny matchning med en Amerikans familj bara timmar efter att drömfamiljen tackat nej.
• Den nya matchningen var dock inget för mig, ensamstående mamma med 3 barn varav en unge skulle behöva tillsyn 24/7 och krävde att jag skulle träffa en rådgivare lite då & då för att få hjälp med denna unge som troligtvis hade AD/HD eller damp som jag förstod det.
• Jag tackade nej till denna familj utan att ha talat med dem redan dagen efter. Känndes verkligen som en 100% miss!
• I hopp om att nästa matchning skulle dyka upp med samma flyt som den föregående börjar jag vänta. En vecka går, två veckor går, två månader flyter bort men när det gått 3 månader och 11 dagar så dyker äntligen en ny familj upp!
• Denna familj ligger matchade med mig i 5 dagar innan de tackar nej utan att ens ha ringt.

Det som just nu är emot USA är faktumet att min nästa matchning kan lika gärna dröja 3 månader till.  Det funkar absolut inte för mig! Efter att ha väntat så länge känns allt så meningslöst bara!
Och eftersom jag har en familj, en sådan som CC aldrig kommer lyckas matcha mig med(!), så käns det väl naturligt att jag vill till dem? Är trots allt familjen man ska fokusera på - inte vart man hamnar!

USA kan vänta med det kan inte värdfamiljen i England. En sån chans kommer aldrig igen!
Så, är det fel att säga att jag inte gives a shit about USA just nu eftersom de bara slår ner mig hela tiden?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0