Pier Pressure 2010

2007 var jag nere i Göteborg med familjen.
1/7 gick jag och pappa (fick inget annat sällskap) till frihamnen och min första festival ever. Pier Pressure var en nystartad festival som kom med åters line-up!
Under en dag spelade band som My Chemical Romance, Billy Talent, Blindside, CKY, Enter Shikari och Avril Lavinge på tre olika scener. Jag fick för första gången se mitt favoritband live och uppleva toaletterna som en festival alltid medbringar. Antar att jag hade tur med toaletterna, var inte skit över hela golvet och det fans faktiskt toapapper och antibakteriell tvål!

Hursomhelst så har denna festival legat i dvala sedan sitt premiärår. Fram tills 2010!
Line-up'en består av band som The Used, Paramore, HIM, 30 Seconds To Mars m.fl och är helt.. underbar.
Hittills har jag bara hört The Used live via en jävlig telefonlinje i 30 sekunder och de andra banden har jag inte ens skymtat på håll.
Därför är det helt klart att jag ska boka flygbiljetter, vandrarhem och festrivalbiljett - för iår ska det bli av!

19-21 Juni kommer jag alltså tillbaka till Sverige en snabbis, men kommer bara befinna mig i Göteborg..


Kommentarer
Postat av: Hasse =D

Najsigt. Dock äru en svikare! Väljer grötGöteborg framför fina Övik! ;D

2010-04-19 @ 21:48:44
Postat av: felicia

åh underbart. Pier Pressure blir av! :D

2010-04-25 @ 14:50:43
URL: http://peaofdoom.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0