Back from Paradise

Yes! igår kom jag/vi tillbaka från Poole!
Tre timmars bilkörning och jag var i stort sett dödförklarad när vi kom tillbaka! Ouchie.
Drar en sammanfattning av vad som hände i veckan istället för 100 olika för varje dag!

Söndag
Vi satt i bilen kl. 11 och kom fram till huset i Poole runt 14:40 nån gång. Inspekterade och beundrade både huset och utsikten! Käkade middag på hotellet som låg 30 sekunders gång från huset och tog det lugnt resten av dagen.
Jag fick källarrummet tilldelat mig och jag klagade inte! Största rummet, dock lite kallt..
Bevittnade en av de finaste solnedgångarna på länge och njöt på 'the deck' nere vid vattnet. Aaah.

Måndag
Packade ihop alla utom hundarna i bilen och körde de fem minuterna ut till Sandbanks och efter intensivt letande hittade vi faktiskt en parkering!
Stranden var fantastisk! Det blåste hyfsat men man glömde det så fort man inte fick sand i ögonen. Sandstrand, klarblått medelhavsvatten, glada familjer och ungar som grävde ner sig själva eller en medvillig familjemedlem. Själv grävde jag ner Max på hans begäran.
Tog årets första riktiga havsdopp, svinkallt men man vande sig!
Trötta gjorde vi inte så mycket mer denna dag utan drog hem och spelade lite spel istället.

Tisdag
Vi hade bestämt att en av de dagarna med mindre bra väder så skulle vi till the arcade, så denna dag när molnen hopade sig drog vi in till den gamla delen av staden kallat Poole Quay (uttalas key) spelade bort en massa småpengar och Max vann faktiskt en damklocka samt en £5-sedel i en av maskinerna! Han sken som en sol!
Käkade lunch på en gammal pub nere vid vattnet och körde en lugn kväll med bbq och ett avancerat Twister-game!

Onsdag
Denna dag drog vi ut till en gammal tågstation och satte oss på ett ångtåg! 20 minuters resa så var vi nere i pittoreska Swanage där vi spelade bort lite slantar, käkade god lunch i form av fish & chips, och sedan tog tåget tillbaka för att hälsa på en gammal slottsruin! Slottet heter Corfe Castle, men med den brittiska accenten låter det mer som "Coffee Castle". Detta gjorde mig förvirrad till en början men det klarnade efter ett tag.
Kom fram till slottet och det regnade lätt. Dock kostade det £7 per person bara för att få beträda ruinerna så vi sket i det, tog ett par bilder på håll och tog tåget tillbaka till där vi parkerade bilen.
Hem till hundarna bar det sedan och 20:00 var vi inne i Poole Quay för att gå på spökjakt!
Blev guidade runt i den gamla staden medans mörkret föll och de berättade om mord som hänt i vissa hus, om faktumet att där parkeringsgaraget nu står förut fanns ett gammalt horhus o.s.v. Mycket trevlig om än lite kyligt när månen klättrade upp på himmelen.

Torsdag
Vädret såg ut att vara ok så vi spenderade sista dagen på Paultons Park, ett stort nöjesfält som såg så mycket coolare ut i broschyren.. Kostade £70 för fyra pers att komma in och jag åkte två karuseller p.g.a magont plus att vädret vände helt och det ösregnade bättre delen av dagen.
Sista kvällen spenderade vi på en båt. Faktiskt. Det var en båttur på runt tre timmar där finalen var ett fyrverkerishow som lyste upp himmelen och vattnet denna lite smått molniga natt. Alla var klädda för lätt och blåsten på vattnet var kall! Riktigt kall!

Fredag
Dagen för hemresan alltså. Vid 11 var vi utstädade från huset, hundarna satt i bilen och vi hittade inte husnyckeln. Den återfanns dock och efter tre timmar var vi alla tillbaka i Crowborough! Min rygg mådde inte bra av körningen men har iallafall insett att jag inte panikar när det är en miljard bilar som omringar mig på en fyrfilig motorväg. Håll huvet kallt bara!

Bilder kommer väl så småningom, tog bra många så måste göra ett litet urval över vilka som får bli publicerade.