Dag 15 – Mina drömmar

Det finns ju ett gäng olika drömmar.
Dagdrömmar.
Mardrömmar.
Vanliga drömmar.
Och sånt man fantiserar om att få göra/bli/se.

Tänker satsa på att skriva om sånt jag drömmer om att få göra/bli/se.

När jag var liten drömde jag om att bli fotomodell eller filmstjärna. Trots att jag varken var lång, snygg, kunde skådespela eller något annat. Rätt så körd unge där alltså.

Mitt drömjobb är fotograf på Kerrang!. Det är en musiktidning från England som är överlägsen alla andra tidningar. Paul Harries heter en av deras fotografer. Jag vill vara honom.
Rätt så körd dröm där också eftersom jag är långt ifrån ensammen om den drömmen och lågt ifrån den bästa fotografen.

Morsan hoppas på att jag ska vilja bli polis eller.. vafan.. journalist? Men jag drömmer inte om sånt. Jag har mardrömmar om poliser vafan! Sure, journalist skulle vara ok, men jag vill fota. Skriva kan man göra på sin fritid.

Just nu drömmer dock bara om USA. Sitter mest hela tiden och undrar hur det ska bli, om det kommer vara så mycket skillnad mot för hur det var när jag flyttade till England. Ni vet.

Jag är inte säker på vad jag vill bli, vad jag kan drömma om att få göra i framtiden, jag satsar på att klara av mitt år i USA och försöka hitta mig själv när jag studerar upp mina nödvändiga credits på något college.

CHEERS! x



Kommentarer
Postat av: nora

fotograf på kerrang!... wow det skulle vara perfekt.

2010-12-28 @ 22:15:49
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0