En ♥-dag i London

I förrgår var det alltså dags!
Klep upp runt 7.45 för att orka ta mig ur sängen och in i duschen. Smärtsamt som fan att ta sig ut ur badrummet som blivit behagligt varmt efter min 30min måste-vakna-innan-jag-dör-dusch.
Käkade frukost, packade ner kamera, börs och en liten London-guide som jag fick av kusinerna innan jag åkte!
James skulle komma och köra in mig till Tunbridge Wells station kl. 9 men 9.05 fanns det inte ett spår av honom.
Visade sig att han var på sjukhuset med sin mormor som blivit tvärdålig.
Detta betydde då att jag skulle bli tvungen att själv ta bilen in till T.W, hitta gratisparkeringen samt hitta till stationen. Aldeles själv för första gången. Jag var 100% säker på att det skulle gå åt helvete.
Men 9.25 stod jag ändå på tågstationen i T.W med Jennie och försökte klura ut hur man köpte biljetter.

Biljettproblemet var lättlöst, dock skulle vi bli tvugna att ta en buss från T.W till Sevenoaks för att sedan byta till tåget som skulle ta oss direkt in till London!

Vi anlände på Charing Cross Station runt klockan 11 efter att hunnit se både London Eye och House of Parliament från tågfönstren!
Eftersom vi skulle möta Barbara, den franska au-pairen från vårat område, på Charing Cross så väntade vi där ett tag, men fick sedan ett sms där det stod att hon var på London Bridge, en bra bit bort alltså!
Blev till att ta en långpromenad bit bort. Vi hittade dock henne relativt snabbt och fick på samma gång se Tower Bridge!

Barbara skulle prompt dra med oss till någon markan som låt i City-delen av London så vi vandrade runt där i ca. 1,5h utan någon större framgång. Barbara hade tydligen ingen aaaniiing om vart marknaden faktiskt låg.
När klockan nästan var 2 bestämde jag & Jennie oss för att dra bort till Piccadilly Circus istället.
Klev på tunnelbanan vid Liverpool Station och lyckades efter många om och men ta oss till Piccadilly Station!

När vi kom upp till markytan möttes vi av Piccadilly Circus!! Dock var det inte lika coolt som jag trodde det skulle vara, men nu har man iallafann varit där och sett det med egna ögon!
Jennie inhandlade en I ♥ London-hoodie och vi gick sedan vidare bort mot Buckingham Palace!
Det ingav inte heller dendära Wow-känslan man kanske förväntat sig men det funkande ändå.
När vi väl kommit ifrån Buckingham Palace och regnet som började trilla ner lite diskret runt den tiden, vandrade vi vidare mot House of Parliament! Ni vet, byggnaden som innehåller Big Ben. Hehe.
Hittade dit fint och när vi sedan insåg vad klockan var gick vi längst Themsen och tillbaka till Charing Cross. Tåget hem gick 17.23 och jag kom hem til Crowborough runt 8 på kvällen!

En riktig heldag!

Här följer lite bilder från dagen;



 

 


Kommentarer
Postat av: Hasse =D

2010-02-16 @ 18:31:32
Postat av: Hasse =D

Haha, ops. Råkade skicka kommentaren innan jag hunnit skriva nå... fail.



Men du de lät härligt å vandra runt där du! :P

Den där där de står "Ladies, Gentlemen", va faan är de för nåt?

Bil? ;D

2010-02-16 @ 18:34:18
Postat av: Amanda

Fina bilder! Det ser ut som om du har det bra i alla fall :)

2010-02-17 @ 20:21:32

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0