Kinesiska Nyåret i London

Är lite seg med att uppdatera här insåg jag just!

Iförrgår for man då återigen in till London med tåget, denna gång med finska au-pairen Saija. Efter att ha panikat mig genom morgonen eftersom bilen var borta var tågresan lugnande och vi kom fram till Charing Cross runt 11.40.
11.50 mötte vi upp med en hel hög au-pairer, alla med olika nationaliteter, och promenerade de få minuterna till Trafalgar Square där det kinesiska nyåret firades med ytterst högljudda smällare. Det ekade på gatorna och eftersom vi bara såg röken stiga upp från folkmassorna blev det lite förvirrat där ett tag.

Nästan alla krävde kaffe så alla 10 au-pairer försökte ta sig, i en stor klunga, genom de enorma folkmassorna och upp förbi the National Gallery på jakt efter ett Starbucks.
Redan där lyckades vi tappa bort ett par tjejer och efter någon timme gav jag, Saija och franska Caroline upp helt på att försöka hålla samman med gruppen och gick istället till Chinatown och fixade lite mat. Självklart åt man kinesisk mat med ätpinnar och jag fick en riktigt stor potion! Gick därifrån mätt som en idiot.

Sedan promenerade vi runt kvarteren, gick in i ett par affärer och sedan var dagen i stort sett slut! Jag och Saija promenerade tillbaka till Charing Cross, köpte en sista Starbucks och hoppade på tåget tillbaka till Tunbridge Wells.

Bilder (såklart);

Finska au-pairen Saija som också jobbar i Crowborough

Rökigt vid Trafalgar Square

Folkmassor framför The National Gallery

Nu är det tydligen Tigerns år. :)

Glada poliser!

Farbror Martin undrade om jag sett mycket duvor i London. Det har jag inte men jag dedikerar denna bild åt honom.

Chinatown!

Kinesmat! Kolla in portionen! Massive!!

Folkmassor på Trafalgar Square

That's the end of it!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håhå, vilka underbara poliser! Fler sådana i Sverige, glada miner och finklädda! Sveriges poliser är så allvarliga hela tiden X_X



Hur känns saker och ting såhär långt in i jobbet? Har du haft någon hemlängtan eller så?



Många kramar från din idrottskompis!

2010-02-25 @ 10:24:08
URL: http://pointymustasch.blogspot.com
Postat av: Ida

YEAH : D

2010-02-25 @ 14:22:27
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0