Dagen efter och lön!

Igår var sista arbetsdagen för veckan och den var.. speciell.
Började med att dammsugaren inte fungerade som den skulle (dammsuger hela huset varje dag så jag vet när den är jävlig..) och att den tillslut stannade helt. Eftersom jag är kvinna så kunde jag inte göra något var Paris resonemang, det var et skämt, så vi bestämde oss för att invänta manlig hjälp i form av James.
James dök dock inte upp och Paris for iväg nånstans och lämnade mig med ett ostädat hus och en ledsen dammsugare.
DÅ kom jag på lösningen, klart dammsugaren var full!
Så. jag öppnade på den och POFF så var vardagsrummet fullt av damm, grus, aska och hundhår. Great.
Men problemet med den ledsna dammsugaren var iallafall uppklarat!

Fixade pannkaka till lunch återigen innan jag städade klart resten av huset. Måste börja bli mer mångsidig med maten!
Men mamma, jag har inte käkat chips eller choklad till lunch någon dag!!

På kvällen hade jag en blinddate. Min värdmammas fel! Haha! Eller ja, blind & blind, jag hade blivit informerad om vem killen var iallafall. Han hette Snail.
Började på The Wheatshaft (?) med ett par öl och tog sedan en taxi vidare till någon födelsedagsfest på en annan pub.
Var hemma innan 1 så det blev inte nån riktig festkväll men hade kul ändå!
Börjar lära känna nya personer och nya stället - helt klart bra!

Fick min första riktiga lön igår också.
Paris höjde den t.o.m från £55 till £60!

Idag ska jag & James dra oss neråt till Brighton en sväng, uppdatering kommer senare!


Kommentarer
Postat av: Denice

redan dejtat? fy vad avis jag är! haha

2010-01-23 @ 20:30:50
URL: http://dsdream.blogg.se/
Postat av: richard

2010-01-23 @ 21:52:41
Postat av: Rebecca

Får du bara 60 pund (alltså 730 kronor) i veckan??

2010-01-24 @ 05:17:37
URL: http://rebeccajernberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0