Internet är tillbaka!!

Så, nu har det införskaffats en ny reuter och det trådlösa nätverket i the shakey cottage är uppe!
Ska försöka slänga upp veckan som ni missat nu - häng på!


Måndag 11/1
Kliver upp vid 7 och käkar frukost med föräldrarna.
Morsan kör upp till Ö-viks flygplats och där träffar man en släkting som ska till Frankrike. De är överallt! Mina släktingar alltså..
Checkar in med en väska på 27kg.. Oops! Höga Kusten fly låter mig dock slippa böter!
Sitter med ett glasfönster mellan mig och morsan och hon är ledsen.
Kommer på planet och hamnar såklart ovanför en vinge! En stor man sitter brevid mig och armbågar mig varannan sekund!

Flyget går iallafall snabbt, en timme sen är man nere i Stockholm!
Lyckas virra bort mig det första jag gör på Arlanda men hittar till bagagebandet och får tag på min väska fort! That's a first time!
Sätter mig sedan och väntar på att få checka in bagaget och får då syn på Kishti Tomita samt Robert Wells. Ett helt musiksällskap skulle visst någonstans. Var instrument överallt!
Ställer mig och köar när det blivit en liten kö. Får ett samtal av Amanda (woooo!!) och pratar med henne i en kvart innan det blir min tur.
Det visar sig dock att jag ställt mig på fel ställe & köat. Surt! Men fick gå 200m bort och checka in på en gång hos det rätta flygbolaget - var inte ens kö!

Käkar pasta bolognese på Arlanda Bistro och blir betjänad av Nelson M. Hela efternamnet fick jag inte ut men det blev lite spännande där ett tag!
Går sedan till gaten och kommer dit först. Har dessutom lyckats ta mig pip-fritt mellan alla säkerhetskontroller. Duktigt!
Inga skärp, ingen mobil och inga småpengar! Great success!
Trodde aldrig att det skulle gå så smooth att flyga själv. Men som mina föräldrar påpekat "om det är något vi lärt dem så är det att resa!"
Jag har hunnit avverka en hel del flygtimmar och flygplatser och därför kan jag känna mig hyfsat lugn trots att jag nu för första gången reser aldeles själv!

Kommer först fram till gaten och sätter mig med laptopen och kollar på X-men ett tag.

Får en hel rad med säten för mig själv på flyget - hur skönt som helst! Eller, iallafall så skönt som det kan bli med flygplanssäten.. Var väldigt många platser över faktiskt. Ni skulle hängt på!
Läser mig igenom hela resan på 2 timmar och när jag kommer av planet kommer det en massa sms från Paris!!
Hon och chauffören (en kompis till henne) är på flygplatsen i baren och väntar på mig.
Jag får tag på mitt bagage fort som aldrig förr och går sedan genom gången av bekanta, taxichaufförer och väskor.

Plötsligt hör jag ett tjut och så kommer Paris springande mot mig med utslagna armar!
Det utdelas kramar och jag träffar chauffören James som visar sig vara riktigt trevlig.
Vi käkar lite mat på flygplatsen och pratar en massa - de är förvånade över att min engelska är så pass bra.
Sedan tar vi bilen, min bil(!!), en silvrig Golf, och kör ut på de trefiliga vägarna som traffikeras på vänster sida. Helskumt!
Får veta att Max står i ett fönster och väntar på oss, trots att det är över en timmes bilresa till Crowborough från Heathrow!

Bilresan går snabbt och det blir en hel del prat på vägen. James får dock införa 3 rökstopp för att han skulle kunna köra hela vägen hem..

Kör genom Tunbridge Wells (där Jason's hus är) och.. det är så fint! Trots att det var mörk och snöigt och James körde fort så han man se lite av varje!
De försökte peka ut affärer och nattklubbar åt mig men ingenting fastnade riktigt. För många intryck på samma gång I guess.
Sen.. kom vi fram till Crowborough och jag introduceras till den andra bilen. Gul och bucklig. De skuller bucklorna på nuvarande au-pairen som tydligen är lite av en traffikfara..
Efter ca 1 timme och 20 minuter är vi dock framme vid the shaky cottage, Paris hus!
Det första jag får syn på är Max uppe i ett fönster, vinkande som en liten duracellkanin!
Kommer in, kramas och får träffa Lenka, au-pairen de haft det senaste året. Hon lagar mat medans jag får en tur av huset!
Inte så jättesort hus men mysigt! Heltäckningsmattor på ett par stället men det verkar inte vara alltför farligt! De ser rena ut..

Kvället spenderas med ett glas vin, tv och en massa prat!

Bilder:
(aagh, felstavat på första bilden!)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0