Sista inlägget på svensk mark

JA!
Tänkte bara kasta ihop något snabbt innan jag går och lägger mig!
Ska trots allt upp kl.7 imorgon, jag som sovit till iallafall 11 de senaste 2 veckorna!

Väskan är överfull just nu och är ganska säker på att den väger mer än 20kg just nu.
Jag har mitt pass brevid laptopen, min börs under passet och en massa £ gömt i min laptopväska.
Angående laptopväskan så fick jag den ju på julafton. Tänkte inte mer på den utan var bara nöjd med faktumet att det var löst.
Dock kom jag på nyss att jag inte kollat om datorn ens får plats i väskan!
Så jag försöker trycka ner den och inser att.. nej, den är för stor!
Lyckligtvis kunde man plocka ut ett extra lager med foder ur väskan så nu får den plats!

Så dumt att jag inte kollat att den passar innan, har haft gott om tid för att hinna byta!

Jag hoppas innerligt att jag inte glömt något nu men här är det jag packat;

♦ Kläder (t-shirts, jeans, underkläder, badkläder, random kläder o.s.v)
♦ Extern hårddisk
♦ Kameraväska med kamera, objektiv, filter & laddare
♦ Skor
♦ Skärp
♦ Konventerare för strömuttag (namn på dem?!)
♦ Handväska/bag
♦ Ett par posters
♦ Lite svenskt godis
♦ Ett litet gosedjur i from av en katt som morsan gav mig idag
♦ Glasögon/kontaktlinser (beror på vad jag har på mig)
♦ En massa olika USB-sladdar, laddare och whatnot.

Saker jag slänger i imorgon;
♦ Pass
♦ Börs - innehållande mitt körkort, VISA-kort och mitt European Health Insurance-kort + lite kontanter
♦ Solglasögon (måste hitta mitt bästa par bara!)
♦ Laptopen + laddare
♦ Toalettartiklar
♦ Bok
♦ Mp3-spelare
♦ Digitalkameran


Notera att jag inte har skrivit flygbiljetter någonstans!
Eftersom jag bokade flyg över nätet behöver jag bara ta med mig mitt VISA-kort samt bokningsnumret!

So, wish me good luck, this is me leaving the safety of my home.
This is me giving up on 19 years of comfort.
This is me trying to forget the past and embrace something new.
This is me doing something I've never done before.
Why don't I feel nervous?


Kommentarer
Postat av: Amanda

ADAPTER HETER DET :D

2010-01-10 @ 23:26:02
Postat av: Moah

Kommer sakna dig!

2010-01-11 @ 00:11:06
Postat av: Trees

Åh vad kul:D hoppas du trivs, vart i england ska du till?? jag har vart aupair i london, kingston :) LALALAL AAA LYCKA TILL

ps. snygg design!!

2010-01-11 @ 00:50:19
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Anonym

okejokej det står på din header vart du ska.. vaart ligger det, syd, nord, nordösT?

2010-01-11 @ 00:50:52
Postat av: Lindaa

Lyckaa tilll! (:

2010-01-11 @ 08:03:03
Postat av: Britta

lycka till :D

2010-01-11 @ 16:15:20
URL: http://bippan.blogg.se/
Postat av: natta

hoppas du får det bra i england. :D

2010-01-11 @ 18:47:38
URL: http://mittlivsomnathalie.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0