Sista dagarna som tonåring

Fem dagar som tonåring kvar nu alltså. Halvvägs till 40. Systemet-vänlig inom kort.
Inte för att Systemets regler gäller här, 18 år på alkohol och det säljs inte bara på en affär, alla supermarkets, små gatuhörnsbutiker och kioskar har något sorts sortiment med alkoholhaltiga drycker.
Tydligen ser man inte ut som om man är över 18 dock, mitt körkort kommer fram mest hela tiden. Hmpf.
Om fyra dagar joinar jag föräldrarna mina i Italien, jag ska få se Rom för första gången! Blir nog en frän födelsedag det!
Dock lär jag går runt som en zombie i värmen; mitt flyg river iväg från Gatwicks flygplats 7:10 på morgonen. Ouch. Kommer dessutom få kliva upp runt fem, packa klart allt eftersom jag alltid lyckas med det i sista minuten, sätta mig i bilen och köra själv ut till ett helt nytt territorium. Ännu en gång kommer min GPS (här säger man dock SatNav, kort för Satellite Navigator) vara min bästa vän!
Hade definitivt tappat bort mig helt utan den ett par gånger. Love it!
Om 15 dagar ska jag till Gatwick igen, denna gång flyger jag norrut, landar i Stockholm på Arlanda, sover ett par timmar där och tar sedan flyget till Umeå. Sen ska jag promenera ner till Ö-vik.
HA. Nä. Det slipper jag, ska bli upphämtad där av familjen i en bil. En bil!! En vänsterstyrd! Skitskumt.
Idag har jag spenderat dagen med Ellie i T.Wells, nommat på milkshake uppe på loftet i Bean och nästan köpt en klänning (who? ME? yes).

I söndags var det sex månader sen jag flyttade bort från (d)Ö-vik.
Happy anniversary to me!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bara idiotiskt att det inte heter GPS, fick fundera ett tag innan jag fattade vad dem menade när de babblade här :P

2010-07-14 @ 20:32:54
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0