Svensk midsommar i Hyde Park

Som oftast är jag rätt sen med mina uppdateringar.. Sorry.
Så nu tänker jag ta upp lördagens strapatser i London!

Tog tåget vid 11 från T.Wells till London, hamnade brevid en blondin som inte kunde sluta prata högt i sin telefon. Hon satt i nästintill en timme och äckelfnittrade.
Kom fram till London halvdöv och till en helt blå himmel! Hann inte köpa nån lunch/picnickäk. Inte ens en flaska vatten. Men jag trodde jag skulle klara mig ändå.
Tyvärr hade jag fel. Bestämde mig för att promenera från Charing Cross till Hyde Park's Speakers Corner. Såg inte långt ut på kartan men det tog iallafall 40min i slutändan! Dessutom var det varmt. VARMT!
Blev tvungen att köpa en flaska vatten vid Hyde Park Corner. Som tog slut på ett par minuter.

Hittade svenska au-pairen Linda (från T.Wells!!) efter lite sökande och sedan var jag i ett folkhav av svenskar! ÖVERALLT!
Trodde inte att det skulle vara såpass mycket folk, helgalet!
Hursomhelst så hade jag kul. Oh yes! En snubben från Scandinavian Kitchen delade ut gratis svenskt godis, några byggde en mini-midsommarstång och en hel drös dansade runt den senare!

Pratade med en del andra au-pairer och fick ett par nya vänner på facebook!

Jag och Linda drog vidare från parken runt 5 och tog en rinda på Primark på Oxford Street! Spenderade £7 på bl.a ett linne, ett par solglasögon, lite underkläder och ett läppglans. Allt där är så underbart billigt!!

Vi inhandlade lite käk senare och satt vid parken som ligger brevid Marble Arch och käkade i solskenet. Väntade på att Jennies skulle komma in nån gång (hon firade med sin värdfamilj som är delvis svenskar) och mötte senare upp henne vid Charing Cross där Linda övergav oss och åkte hem för att sova.

Jag och Jennie köpte oss en cider, gick ner till Themsen och satt och mös mittemot London Eye- Var tänkt att vi skulle gå ut en sväng på nån nattklubb men vi hittade inte.
Tog tåget hem mitt i natten, hamnade i Tonbridge och betalade sedan £16 för taxi därifrån till Tunbridge Wells. 15min spenderades på P&P och sedan somnade vi hos Jennie inom loppet av väldigt lite tid. Phew!

Här är lite sköna bilder från dagen!:

♦  ♦ 
Linda och en jordgubbe ♦ svenskar i Hyde Park ♦ Schnapps songs ♦ Svenska folkdräkter

♦ 
Jag och au-pairen Katarina ♦ Vid Marble Arch med vatten ♦ Jag & Jennie ♦ Jag med vår utsikt!

♦ 
Vår utsikt igen ♦ Sherlock Holmes bar ♦ Jag försöker bestiga lejonen på Trafalgar. Fail!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0