Tillbaka och glad!

Yes!! Är tillbaka i England sedan i måndags och har haft det KANON  i Göteborg!!

Klev upp 5 på morgonen på lördagen, fick skjuts in till tågstationen och var framme i London runt 7 på morgonen. Promenerade från Charing Cross i det vackra vädret till Piccadilly och spenderade sedan 50min superkissnödig ståendes på tunnelbanan ut till Heathrow. Var 100% på att något skulle gå fel men allt gick strålande, jag hittade en toa, checkade in och flög iväg!

Möttes av Cherstin vid centralstationen i Göteborg senare och tog en buss ut till lägenheten vi skulle stanna i. Som för övrigt beboddes av ännu en Ö-vikare!
Vi gjorde tacos, tog en promenad runt de f.d skeppsvarven, tog lite bilder och såg faktiskt på bröllopet!! Tycker det var ett överdrivet spektakel med alla dyra diadem, präster som ska få "Gud" att "välsigna" ringarna o.s.v. Men aja. Det hände och det var väl bra att det inte gifte sig i Göteborg!!

Dagen efter, söndag, var det då dags för festivalen!! Kom in till Frihamnen runt 1, fick urtjusiga armband och klev in på området omringade av snygga människor och regn. Ja. Regn. Inte ett ösregn dock, mer ett envist duggande som inte gav med sig förän timmar senare!

Vi såg en massa band och aagh. Så jäkla bra!
Ape Rape Escape - osignat band som var helt strålande! Bra musik, kung framträdande och backflips från sångaren!
Dead By April - Satt i öltältet när de spelade men hörde ändå. *whineeee* Tog ett par bilder och det fick räcka.
You Ate My Dog - Helt ok band!! Keyboardtrashandet på slutet gillades!
Plan 3 - Spelade på största scenen med minsta publiken.. Ganska bra men hade passat bättre på en liten scen.
Earlytobed - Snygg sångare, bra musik och Don't Stop Believing. Yea!
Pendulum - Australiensarna ägde! Det var ös med deras speciella musik och bah yea!! Första gången i sverige för dem, kom gärna tillbaka!
Destine - Holländare som såg bra ut! Fick hela publiken att sätta sig ner och var allmänt bra!
The Sounds - Precis som -07 så var de lite småtråkiga. Och -07 var ändå Bam Margera med på scen! Hörde "Living in America" på håll från matområdet. Engagerad ja. Fast nä.
Kadawatha - Aldrig hört förut med de har tydligen varit förband åt Paramore! Sågaren hade röst alltså! Woaahw!
30 Seconds To Mars - Åh. ÅÅÅH! Jared Leto, Shannon Leto, Tomo Miličević - så jäkla bra! Circlepit, akustiskt set, apsnygg sångare, får upp 20 ungar på scen för sista låten. Energin från bandet kändes!!!
Paramore - Fick inte bra plats alls här. Detta berodde på att det var 5min mellan 30STM och Paramores set. De var bra iallafall. Oh yes. Deras set var lite kort men de fick in mycket! Misery Business på slutet med den svenska tjejen som fick komma upp på scen var kung!!
HIM - Finnarna var sist ut på den största scenen. På en emofestival. Aja, de var en hel del folk där för att se dem, däribland mig själv! Solnedgången skymtade, bandet spelade sina låtar och det var helt ok. Inte fantastiskt, men likväl ok.

Kvällen slutade relativt tidigt för mig & Cherstin och dagen efter var vi uppe och utstädade vid 11. Käkade lunch på Burger King och sedan hoppade båda på varsin buss, hon påväg norrut och jag själv ut mot Landvetter.
Väl på Landvetter och inne vid gaten fick jag en överaskning som gjorde att jag skakade.
I samma gate, och senare på samma plan till London, var ett av banden jag såg på söndagen. PARAMORE!
Under stor shock och med passet i en hand pratade jag lite med Hayley, fick hennes autograf och även Josh's autograf. Jag dog en hel del!
Sedan fick jag ett leende av Haylet när hon gick förbi mig på planet. Aaah! *dör lite mera*

Kom iallafall tillbaka till London och tog mig hem utan större problem. Däckade så fort huvudet landade på kudden och sov gott.

Lite bilder som inte är på banden;




Panorama över Göteborg







Hayley Williams på Landvetter!!

theeee eeeend





Kommentarer
Postat av: nora

whooaa vad häftigt att du träffade paramore på flygplatsen! jag är riktigt avundsjuk!



jag såg kadawatha när de spelade innan paramore, och de var inte alls så bra då. men det kan bero på att de bara var ett förband av fyra (!) x)

2010-06-23 @ 21:48:24
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0