Hastings i mitt ♥

JA! Här kommer det utlovade inlägget om igår!
Som jag skrev i förra inlägget klev vi upp runt 8 och var på stationen i Tunbridge Wells runt kl.10.
Hoppade på tåget i motsatt riktning från London (en första gång!) och drog iväg.
I Robertsbridge blev det dock byte till buss och efter 1,5 timmes resande (ungefär dårå!) var vi framme i Hastings!
Min första tanke var "men vaf.. har vi hamnat i Brighton?!" men så var inte fallet.
Saken är den att Hastings, Brighton och Eastbourne har alla pirar, ligger alla på sydkusten och ser slående lika varanda ut!
Men ja, Hastings påminnde om Brighton men åh. Så mycket vackrare!
Nå Brighton ser ut som ett mindre Los Angeles var Hastings lite mer naturtroget med gröna berg (snarare kullar..) samt en lite äldre del av staden som var riktigt fin att strosa runt i.

Första vi gjorde när vi anlände var dock att söka reda på en toalett. Det gick väldigt bra och när alla var nöjda och glada promenerade vi ner till vattnet. Himmelen var klarblå och det var enligt vissa källor runt 30Cº i luften så det gick ingen större nöd på oss!
Vi badade fötterna i det iskalla vattnet, hittade en död krabba och blev misstagna för att vara spanjorer av ett gäng britiska fjortisar. Pinsamt!
Lunch blev en hamburgare från nån liten sylta längst vägen mot Hastings lilla nöjesfält. 3 av 5 toasts.

Vi promenerade in i gamla delen av stan, hittade en del fina affärer, köpte riktigt god glass och bestämde oss för att klättra upp till några borgruiner jag sett på ett berg. SÅ vi klättrade upp för en jäkla massa trappor bara för att inse att - fan - fel berg. Men vi fick en väldigt vacker utsikt över Hastings så jag hade inga större problem med att det var fel berg!

Vi solade i minst en timme på stranden också. Jag var strålande och hade med och på mig solskydd, medans Jennie var en jäkla joker och struntade i allt vad skydd heter! (no pun intended..)
Till middag drog vi på stort - restaurang för hela slanten!
Blev en mexikansk restaurang, ris och grillad kyckling med stark sås till. Funkade mycket bra men min alkoholfria drink var ändå kanoners! Mango och sånt i, plus att jag fick ett drinkparaply!  ♥

Vi stekte mer på stranden efter middagen, jämförde brännor och fnissade åt random saker ett tag innan vi  hittade tillbaka till tågstationen, hoppade på bussen och for hem!

Värmen som var denna dag var otrolig! Vi fick bl.a se en bils kylare explodera och spruta varmvatten över hela vägen!! Dålig människa som man är fnissade man enbart åt händelse, tog en bild med kameran och gick roat därifrån!

Bilder här då, tog runt 200 men ni får bara ett tiotal, facebook har resten!

Enjoy;


 



Kommentarer
Postat av: Mamman

Härligt!!

2010-05-25 @ 19:06:42
Postat av: Emma

Hej hej

Jag hater Emma och ska flytta till London som aupair i juni. Jag har en liten fråga till dig för jag planerar att köpa en systemkamra men vet inte riktigt vad för någon är inne på Nikon men vet ej vilken modell har du något tips ?



Du har även en intressant blogg =)



Kram Emma

Svara gärna till min mail:

[email protected]

2010-05-27 @ 22:32:01
URL: http://emmmea.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0