Sammanfattning av 2010 | Januari

Tänkte börja med någon form av sammanfattning över året som gått. Bara små höjdpunkter och lite bilder som får mig att minnas allt lite extra bra.

Börjar i logisk ordning med Januari.

4/1. Klipper av mig nästintill allt hår och färgar det svart.
11/1. Flyger från Ö-viks flygplats, mellanlandar på Arlanda och satte mig sedan på flyget som skulle ta mig till London Heathrow. Blir upphämtad av min värdmamma och hennes kompis James.
14/1. Lenka, familjens förra au-pair, tar med mig in till Tunbridge Wells för första gången.Livsfarlig chaufför!
16/1. Får träffa min sister from another mister, Ellie!
17/1. Går ut med Max, Ellie och hunden Hogan på en promenad upp på blöta ängar. Blir kär i the orchard och fotar samma motiv 100 gånger.
23/1. James och jag åker på en mindre roadtrip till vackra Brighton som jag genast blir beroende av. Får se den kända piren och besöka den enorma marinan!
30/1. Sover hos Jason (värdmammas pojkvän) för första gången och blir väckt av två barn samt en hund som studsar runt på sängen. Går på Starbucks för första gången och försöker i min trötthet beställa på svenska..
4/1. Klipper av mig nästintill allt hår och färgar det svart.

11/1. Flyger från Ö-viks flygplats, mellanlandar på Arlanda och satte mig sedan på flyget som skulle ta mig till London Heathrow. Blir upphämtad av min värdmamma och hennes kompis James.


14/1. Lenka, familjens förra au-pair, tar med mig in till Tunbridge Wells för första gången. Livsfarlig chaufför!


16/1. Får träffa min sister from another mister, Ellie, samt äter på Cosmo för första gången. Maten där var.. åh.. najs.

17/1. Går ut med Max, Ellie och hunden Hogan på en promenad upp på blöta ängar. Blir kär i the orchard och fotar samma motiv 100 gånger.


23/1. James och jag åker på en mindre roadtrip till vackra Brighton som jag genast blir beroende av. Får se den kända piren och besöka den enorma marinan!


30/1. Sover hos Jason (värdmammas pojkvän) för första gången och blir väckt av två barn samt en hund som studsar runt på sängen. Går på Starbucks för första gången och försöker i min trötthet beställa på svenska..

Sammanfattning Januari:
Helt okej med tanke på att jag skiljdes från mina Svenska vänner (Stina flyttade fan till Australien senare!!) och påbörjade en hel ny livsstil i ett helt nytt land med ett språk jag redan var bekväm med.
Visst var det ensammet då och då eftersom antalet au-pairer jag kände vid denna punkten var i lika med noll.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0