20/20 Surgeryyyy

Rubriken har inte med så mycket att göra, råkar bara vara låten jag lyssnar på just nu.
Hursomhelst så var det ett tag sen jag skrev och det beror på noll motivation och sånt.
Sedan sist har jag och min värdmamma haft... ett bråk? Vet inte om man kan kalla det för det men hursomhelst så ska jag förklara varför!

Senaste månaden har Max varit på en ny skola och vant sig vid nya rutiner och kamrater. Han har inte tagit det så lätt och är lättiriterad, oförskämd, elak och våldsam (mest mot hundarna) och när jag velat säga till honom att "det är inte acceptabelt att säga så eller göra så" säger Paris "låt honom vara, han är ju bara 8". Visst. Men vilken åttaåring säger åt en vuxen att hälla käften och att han inte bryr sig om ifall hundarna måste till veterinären för att han nästan sparkat ut ett öga på dem?

Problemet sitter mellan mig och Paris här faktiskt! Hon sätter inte upp gränser för honom och jag får inte säga något. Han äter choklad/godis varje dag och tar detta för givet, han har i stort sett slutat säga 'please' vilket de inte tar lätt på här men hon bryr sig inte och han ljuger 24/7 om saker jag ska ha gjort (jag har INTE lagt en hundbajspåse i hans säng, va fan?!).

Jag blir dagligen lätt mobbad av mitt värdbarn för att hans mamma inte säger åt honom att det är fel och påpekar jag detta för honom får jag kommentaren "you're not the boss". Jag stog ut i nästan 11 månader.
Bråket var när jag sa åt Max att inte tjaffsa om hur jag körde (om man ska rakt fram och en lastbil står framför mig och väntar på att svänga höger kan jag inte köra igenom den, pucko) och där tar Paris hans sida! "Tjaffsa inte med honom, han är ju bara 8" sa hon och jag fattade nada! Han är elak och usch! När vi klev ur bilen sa hon sen "du kanske borde fara hem snart, ni verkar inte tycka om varandra". Jag försökte verkligen gilla honom, men ingen gillar en 'bullie'.

Har börjat planera resan hem till Sverige och den verkar ska ske inom ett par veckor.
Jag älskar England, jag älskar mina nya vänner jag fått här men jag vill kunna vakna varje morgon och inte känna ångest över att behöva gå ner och väcka kvarterets oförskämdaste unge.

Imorgon ska jag softa i T.Wells med någon, vet inte vem ännu, och på Söndag drar vi ner ett gäng till Brighton för att.. ja.. för att vi kan. Jag ska köpa en ny resväska modell större och ta en massa bilder. Bildbomb inkommande?

OVER AND OUT!



Kommentarer
Postat av: nora

sa au pairen som var hos dom innan någonting om att max var så där dryg mot henne också? ;o

2010-10-17 @ 00:53:52
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0