Lite kaos och sånt

Max började nya skolan i Onsdags. Var hyfsat trött när man masade sig upp på morgonen innan klockan ens slagit 7.
Kom fram till hans nya skola strax innan 8, han börjar numer 8:15,  och var hemma igen vid 9.
Sov nån timme och gjorde de vanliga sysslorna.
Hämtade honom vid 15:30 och körde tillbaka hem till en lugn kväll.
Torsdag var det i stort sett samma rutin, förutom att han går i skolan till 16:30 alla dagar utom Onsdagar från och med nu. Woa! Mycket press på småbarnen här!
Fredag kom Max lilla utbrott i form av ett "jag vill tillbaka till min gamla skola".. Det vill man inte höra med en terminsavgift på £5000. Hans nya skola hjälper honom dessutom med hans dysleksi, just därför tycker han ännu mindre om skolan - han har plötsligt lärarens ögon på sig och han behöver prestera något för en gångs skull.
Jobbigt läge!
Fredagkväll tog jag det lugnt som bara den, var skakis av nerver eftersom det visade sig att Ellie fått kvarsittning på en LÖRDAG. Vad är oddsen?! Vi skulle in till London innan 9 på morgonen var det tänkt men hennes kvarsittning skulle vara till 12!! Började planera hur vi skulle ta oss till Wembley och inser då att 90% av Londons tunnelbanesysten var nerstängt i helgen p.g.a reparation och sånt. Det tar 3 timmar att promenera från tågstationen till Wembley. Ouch!
Det löste sig dock med Lördagen, läs mer om världens bästa Lördag i nästa inlägg!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv; okej då vet jag tack:-D

jo fan det är kul här.. :-) hoppas du kommer nära sf vore fett grymt :-D

2010-09-14 @ 08:23:31
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/
Postat av: Christine

sv; Hej hej :)

Japp det stämmer, jag tänkte åka kanske i Januari/Februari :) Japp jag har blivit godkänd och allt, jag har till och med haft en matchning men där tackade jag nej bara för att jag fick ett jobb erbjudande + sa pappan att jag inte skulle få ha kompisar komma in i huset eller ens lämna av mig vid huset :P

Har du sökt till USA nästa år? :)

Det här är min nya Au PAir blogg, kommer jag skriva allt som händer men jag har ju även min "vanliga" (http://christinenaenfeldt.se)

2010-09-14 @ 13:49:03
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0