Muse & Biffy Clyro på Wembley Arena | 11/9 -10

NU kommer det ett vackert inlägg här!

Innan jag ens hade åkt till England fick jag nys om att ett av mina favoritband skulle spela på Wembley Stadium. De gjorde det 2007 också, utsålt två dagar i rad. Kan tillägga att Wembley har en kapacitet på 75,000 till 90,000 sittande och 15,000 stående under konserter. En hel jävla del alltså!
Jag nämnde att jag ville gå på denna konsert och bad Paris köpa biljetter åt mig som jag skulle betala tillbaka!
Fick biljetterna som en tidig julklapp förra Söndagen och nu i Lördags for jag och Ellie upp till London!
Oturligt nog var tunnelbanesystemet nere. I nästan hela London. Sååå Ellies pappa betalade 2 timmars taxi (det var en massa traffik) från Tunbridge Wells till London Wembley Arena. Underbart!

Kom fram runt 4 och insläppet skulle vara vid 4:30. Köerna vi ser är långa. Jättelånga. Dock visar det sig att vi inte behöver köa i de köerna. Vi går helt enkelt förbi alla köer och rakt in i Wembley. Awesome!
Promenerade in på sidan och insåg att vi lätt skulle kunna komma riktigt nära scenen från vänster sida! Det gjorde vi också men vi blev hungriga så vi köpte dyr pizza i en bar. £9.50 för en liten pizza och en öl! Pff..

Gick tillbaka in i arenan och gapade över hur stort det var! Men tar den 90.000 på en fotbollsmatch så förstår man ju.. Att Muse lyckades sälja ut hela arenan två dagar i rad var dock svårt att fatta.

Första bandet kom på scenen vid 17:30 och det var lite småtråkiga bandet I Am Arrows. Bästa under deras set var när sångaren, efter första låten, säger "nice tits!" och pekar ut i publiken på en Uppblåsbar Docka som någon i publiken håller upp. Haha!

De får mest applåder när de kliver av scenen och det går som en våg av lättnad genom publiken.
18:30 kliver nästa band på, White Lies. De var helt ok, dock hade sångaren noll känsla! Blicken var tom och han såg väldigt reserverad och rädd ut. Skulle väl jag också göra med en sådan enorm publik, but still!

Nästa band. Åh. Jag kved av lycka! Biffy Clyro klev på vid 19:30 och efter det var allt bara.. vackert! Haha! Sångaren spelar alltid utan tröja och han är FIT. Så. Snygg. Tatueringarna är det inget fel på alls, nej nej!
Biffy spelade alla låtarna man ville höra, kastade sig runt på scenen som galningar och gav allt! Så jäkla bra!
Spelade The Captain, Bubbles, Many Of Horror och Born On A Horse bl.a. Vet du inte vilka Biffy är eller om du aldrig hört låtarna tycker jag att du ska kolla upp dem - helt suveräna! De går av scenen svettiga och sevärt nöjda, hela Wembley tjöt!

20:43 precis kommer en massa flaggbärare ut. De har texter från Muse's låtar på plakat, flaggor och banderoller och efter att de paraderat runt på scenen kliver kvällens tre huvudpersoner Matt, Dom och Chris ut på scenen. Muse har anlänt!
De rivstartar med titelspåret från deras senaste album, Resistance, och nästa låt är ingen mindre än Twilight-låten Supermassive Black Hole. Gåshud all the way!
De kör ett TVÅ timmars set som inkluderar deras bästa låtar, UFO'n som svävar runt, en höjbar scen i mitten av publiken, enorma uppblåsbara bollar som studsar runt i publiken samt konfetti som kom precis överallt!
Klart den bästa konserten jag varit på. Helt fantastiskt! Stämningen, människorna och musiken. Åååh.. Så jäkla bra!

Blev ett lite långt inlägg så bilder kommer i ett annat. Jag ligger efter med en hel del bilder. Skyller på att det tar superlång tid att ladda upp bilder via blogg.se!!!

Kommentarer
Postat av: cherstin

sa ju att båda banden var bra live ;)

2010-09-14 @ 22:10:02
URL: http://bovington.blogspot.com
Postat av: Christine

Hi!

Bytte blogg nu till blogspot ist ;P har mejl och allt under google, ville jag har bloggen där också :)



Ja och man vill ju självklart ha kompisar över på typ film, spel eller plugga :S

Jaha vem vet kanske åker samtidigt ;D ojdå, men gjorde du någon Au Pair video då? :)

Kram

2010-09-15 @ 10:51:55
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0