Svenskt godis, mega-kuddkrig och besvikelse..

Idag var en jäkligt bra dag!
Tog t-banan till West 4'th St. och promenerade över till en nyöppnad och väldigt uppskattad affär; Sockerbit.
Sockerbit är en svensk godisbutik som säljer lösviktsgodis - himmelriket för New York-svenskar alltså!!
Kom ut med en påse med godis till ett värde av $15 - ugh. Men nog var det värt det!

Mumsade i mig ett par godisar medans jag gick till Union Square för att möta upp med Susanna och hennes tyska au-pair kompisar för att, hör och häpna, vara med i ett kuddkrig!!
För sjätte året i rad anordnades detta kuddkrig som pågick från 3-6. Hade inga kuddar när vi kom dit så vi sände iväg två tyskor som köpte Ralph Lauren-kuddar åt oss och som vi sedan skrev "Sweden" eller "Germany" på!

Stod mitt i smeten när kuddkrigen började och fick in ett antal bra träffar! Vissa visade "no mercy" och slog en hårt i huvudet med något som fan inte var en bomulls kudde. Men är man med i leken..
"Don't hit me, I like IKEA" fick man höra och en massa folk ville ta kort på oss med våra kuddar. Fick en puss på kinden (*ryser*) av nån kille som tyckte att Sverige var helgrymt. Heh..

Gav bort min kudde i slutet till "Pillows for puppies", någon organisation som samlade ihop just "kuddar för valpar".

Efter att kuddkriget var över för vår del splittrades vi, de andra åkte hem och jag gick till Opera Gallery återigen, denna gången fick jag faktiskt komma in och kolla på South Park uställningen som jag spanade på förra veckan!
Massa coola grejer där inne och jag fick äntligen se Lindsey Way's diorama som hon gjorde för utställningen! Helgrymt!

Väl hemma igen så laddar jag in minneskortet till kameran i datorn, för över de 100 bilderna jag tog idag och... när de är överförda så har plötsligt 80st försvunnit - alla från kuddkriget. Jag fick EN bild från hela jäkla kuddkriget! Så besviken att jag nästan började grina! ÅÅÅH! Susanna tog en del dock, ska se om hon lägger upp dem så jag kan få visa hur kul vi hade..

Sitter på min säng nu och tröstäter godiset jag köpte och letar efter bilder som andra tog från Union Square - ska fan hitta bilder att visa upp!


SOCKERBIT!


Enda bilden från Union Square - hela denna yta var täckt av krigande människor en halvtimme
efter att denna bild togs dock! För att ni ska fatta mängden peeps där..


Dioramat jag tjatat om! Googla "Lindsey Way" så får ni se vem som gjort detta :)


Återkommer nog om ett tag med fler bilder från idag, dock inga av mina. Fyfan, det smärtar så mycket att 80 bilder bara försvann sådär!!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0