Due . Mindless Self Indulgence

Rubriken är ett musiktips. MSI är grymma men inte för de känsligas öron. Eller ögon. 

Idag jobbade jag 10 timmar och tror aldrig det gått så fort!
Fram till lunch flöt allt bara på, vi käkade och sen körde jag till New York Hall Of Science! Aldrig varit där tidigare men familjen har medlemskort där så vi kommer in gratis och alls. Sweet.

Tog kanske 15 minuter att köra dit och barnen var förvånansvärt bra vägvisare! Kom dit innan 2 och körde hem igen strax efter 5!

Stället var större än jag trodde! Vi var där tre timmar och såg mycket men långt ifrån allt! Hall Of Science är som ett museum för barn där det finns en massa experiment där de får se, testa och leka med! Huvudutställningen hade med circus att göra och hade allt möjligt överallt.

Barnens favorit var tydligen cirkusavdelningen. Mitt bästa var jätte såpbubblorna och 'the shadow wall'.
Shadow wall var skitläckert! Ett gult ljus lyser mot en vit vägg, när den släckt ställer man sig mot väggen, posar och se lyser ett blått ljus i ett par sekunder. När man sedan går ifrån väggen så sitter ens skugga kvar på väggen! Såg riktigt häftigt ut - jag var lätt mer impad än alla barnen!

Var ute ett tag på lekplatsen de har som är designad för att barn ska göra mera experiment. Det är allt det handlar om really. Sen kollade vi på när torris dumpades i vatten. Ser så finigt ut!

Nu får ni bilder.


klisterlapp                                      grön vägg                                          roaaaar


loppcirkus                                    enhörning                                          torr-is


skuggväggen - synsk kanske inte sååå bra men det var mörkt!

Så det var idag det! Jobbade ju som sagt 10 timmar idag och det är för att min värdfamilj ska dra till Jersey Shore tidigare på Fredag! De lämnar dock mig här, helt mitt eget val! Fint där ute, visst! Men SÅÅÅ tråkigt! Dessutom kommer huset vara fullt så jag kör på i NY istället. Ska på Stand-up Comedy Club på Lördag! Denna gång lär det köpas mer än bara Cola dock..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0