Here I Am, Rock You Like A Hurricaneeeee~

Då har vi en orkan på ingång. Tunnelbana, bussar samt tåg är alla avstängda sedan mitt på dagen. Flygplatserna är stängda. Grand Central Station är ödelagt. Tusentals New Yorkare har blivit evakuerade. Affärerna har slut på varor och stänger imorgon. Alla musikalen på Broadway är inställda hela helgen.
Downtown Manhattan kan bli översvämmat, Con Ed tänker eventuellt stänga ner strömmen i hela det området - om detta utförs kan det ta upp till 3 dagar att återställa allt.

Jag är inte i nått av riskområderna, vi blir inte evakuerade och det enda som tros hända är att vardagsrummet, som ligger brevid mitt rum i källaren, kommer bli blött som faan. Kommer lukta apa och vara fuktigt här nere i ÅRATAL.

Just nu är det typ lugnet före stormen, lite lätt regn och en småtråkig himmel. Jag har spenderat dagen hemma bakis och spelat gitarr, läst andra delen av The Hunger Games-böckerna, chattat med oroliga kompisar i Sverige och ätit ett par Riesen.

Blir väl antagligen en rätt så ospännande helg, bra är väl att man inte kommer spendera så  mycket pengar eftersom man inte kan ta sig nånstans!

Är lite orolig att min konsert på Torsdag i Central Park kan bli inställd, vet inte hur stora skador orkanen kan orsaka i Central Park och på Summerstage alls! Vädret på Måndag förväntas bli rätt bra, lugnet efter stormen blir det väl då..

Igår åkte jag till Manhattan för att säga hej då till Emelie som skulle åka hem imorgon. Hon åker ju inte eftersom alla flyg är inställda, men det var kul att få se henne och säga hej då! Kanske hinner ses igen innan hon åker eftersom hon lär bli kvar ett par dagar till nu. Blev ett par öl på Blarney Stone, 47'th på 8'nde, och sedan drog de vidare till Marquee och jag for hem!

Middag nu snart, sedan läsa mera och.. ingen aning. Lite uttråkad.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är Hunger Games böckerna bra? Typ asbra! ;) Jag kommer ju få en fin fin födelsedagspresent nästa år när filmen har premiär på min födelsedag. Perfekt! :P

2011-08-28 @ 02:45:12
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

SV: Jag är typ överlycklig och är ännu lyckligare för att Liam Hemsworth ska vara med. ;) Dem ska visa första klippet från filmen på VMA i morgon, gissa vem som kommer sitta klistrad? ;)

2011-08-28 @ 03:31:38
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0