I push my fingers into my eyes

Oooch rubriken kommer från Slipknot's låt Duality.

Lördag. Vafan hände i Lördags..? Men jo! Jag chillade jävligt hårt hela förmiddagen i Queens och tog sen t-banan till Manhattan för att få träffa Moa! Vi var på au-pair skolan på LI samtidigt och hon hamnade i Maryland efteråt.

Jag åkte till Bryant Park för att vänta på henne där. Och så börjar det åska. Och regna. Hade nån sorst smart cell i gärnan som gjorde att jag plockade med mig ett paraply innan jag drog från Queens dock så det var ju bra. Blev fortfarande superblöt när jag gick de kanske 200 metrarna från där jag stod i parken till närmsta Starbucks. 
Moa hade inte nått paraply och hon plaskar in på Starbucks halvdränkt och ser ut som om hon medverkat i, och vunnit, en white wet tee-tävling!! Plask.

Vi satt inne på Starbucks ett bra tag tills regnet var lite mindre kaotiskt, gick till Applebees och käkade. Eller, jag käkade mat. Och Moa efterrätt. Men det får man! Efteråt gick vi bara runt, pratade om allt möjligt och sånt. Trevligt!


Igår, Lördag, var jag på min första riktiga baseball match! Träffade Ida i SoHo vid 2 och Jenni var sen (som vanligt hahaaa) och dök upp en halvtimme senare. Tog Q-tåget från Canal St. och var ute på Coney Island vid 4!
Satte oss vid ett bord med jävliga stolar på Beer Island och drack Mikes Hard Lemonade tills klockan var 6. Produktivt. Två finskor till dök upp samt en mexikansk brud och allihopa gick bort till MCU Park, hämtade ut Jenni's gratisbiljetter och gick in på stadion! Som var rätt så liten. Men charmig.

Stannade i lite över 2 timmar, tror jag, och försökte hänga med i spelet. Jag tog fel på vilket team vi skulle hejja på mest hela tiden, Cyclones hade vita kläder och bortalaget ljusgrå - inte lätt! Fattar inte reglerna alls men tror Cyclones förlorade där..

Åkte tillbaka till Manhattan och trodde vi skulle hamna på nån bar där men nä. Var hemma i Queens vid 1:30 och hade med min nyinköpta flingor som jag sedan skrev "IDA IDA IDA IDA" på för - seriöst - det är allt jag har att äta eftersom värdfamiljen tog med sig det mesta käket vi hade hemma och lämnade lite skit till mig. Mina flingor. Back the fuck off.

Piccies:


På Beer Island, Jenni, Ida och hard lemonaaadeeee~


Baseball


Baseball like wooosh

Idag ska jag kanske till Queens Center Mall bara för att få i mig mat. Kanske köpa nån sorts kläder. Obestämd framtid ni vet.

Kommentarer
Postat av: Sara Wallin

Hej Ida

Du verkar ha det helt underbart i NYC. Jag är au pair i San Francisco men ska förlänga och verkligen, verkligen, verkligen till NYC. Tänkte bara chansa och se om du vet någon familj som behöver en tjej i slutet av September. Jag åker med CC. //Sara

2011-08-23 @ 02:58:24
URL: http://aupairsara.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0