*insert intro from The Common Hours II by I See Stars here*

För det introt är fett skönt!!

Fortsätter med min slöa uppdatering här med att författa ett inlägg om Lördag, till att börja med. Phew, minns knappt vad jag gjorde!

MEN. Jag hade min första buddie över på besök! Ingen Ö-vikare. Inte ens Svensk. Finska Ina som jag kännt över internätet sen jag var 14-15 kom hit och hade ingen aning om vad NYC hade att bjuda på!
Skulle ses utanför Shoe Mania på Union Square vid 13:30 men eftersom Metron är som den är kom hon runt 14:00 istället.

Gick ner till SoHo, vandrade runt på lite gator och tittade in på NY Ink (såklart..). Fick se Megan Massacre från TV-showen där samt Kat von D's ex Oliver Peck. Rätt fränt!

Tog en sväng till Times Square och Ina får syn på en jättestor billboard-skylt med Daniel Radcliffe's (killen som spelade Harry Potter i filmerna) face på. Förklarade att han är med i en musikal på Broadway och sen bar det av dit för att kolla på utsidan av teatern. Slutade med att vi stod där i typ 2 timmar och väntade på att skådespelarna skulle komma ut och signera grejer. Fick alltså se Daniel Radcliffe på sisådär 20 meters avstånd från andra sidan gatan. Mitt liv är inte komplett men det var lite fränt.

Avslutade kvällen på en bar i närheten av Times Square och blev dränkt när jag gick hem. Det regnade. Väldigt mycket. Mer än det gjort på ett tag. T-banan var översvämmad på vissa ställen så tågen blev omdirigerade - galet!


Rödhåriga bruden är Megan                                  Killen i skjortan är Oliver Peck


Jag och Ina i Central Park och på Times Square


Dan Rad skriver autografer

Söndag. Nää alltså Söndag var rätt tragiskt. Var hemma bakis hela dan, det spöregnade ute, försökte få igång tv'n (kan fortfarande inte..) och lagade mat åt mig själv. Ätbart blev det! Såg på lite True Bloor (fortfarande inte sett klart 1'a säsongen tragiskt nog) och somnade rätt så hårt.

Måndag var en rätt så kul dag för jag och Ina drog på Harry Potter - The Exhibition!!! Så jäkla läckert! Dock var det totalt fotoförbud där. FY! Men de hade hur mycket grejer som helst från alla filmer, allt från Harry och Ron's sängar från deras sovsal, de flesta av karaktärernas trollstavar, Harry och Draco's kvastar, Hagrid's kläder, den flammande bägaren o.s.v. Allt var där på typ en halvmeters avstånd och ingen rörde nått. Respekt.


Pottriga saker! Bertie Botts bönor är vidriga btw, smakar precis som det står att de ska! EW!


Tisdag tog jag mina gratisbiljetter till AMNH och Ina fick kolla på dinosaurie skelett och allt vad de nu har där. Kollade på den tillfälliga grodutställningen och den var rätt så lame. Grodor är inga action djur precis.
Stannade tills de nästan hade stängt, tog t-banan söderut och åt kinamat i China Town! Sååå otroligt gott och man rullade typ därifrån p.g.a jätteportionen man fick.

Gick förbi NY Ink igen på väg till t-banan, Megan Massacre satt på trappan utanför och rökte och jag drog till med ett "You are awesome!!" som inte alls var awkward, fick ett "Aaw, thank you!" tillbaka och sen åkte vi hem som fan och sov.


Groda som man inte vill pussa på (giftig)


Mat. ÅH. Skulle haft lite av detta nu!!

Onsdag var Ina på musikal så jag och Jenni gjorde nått istället. Blev Wholefoods, sushi för Jenni och nån kaka för mig, och sedan käkade vi i Central Park. Nån sorts sak som alltid verkar hända. Kakan var äcklig btw.
Ina följde oss på 15 Handles när hennes musikal var över. 15 Handles är ett froyo-hak som skulle ha en massa grejer att välja på men.. var inte sååå överväldigad. Var la gott. Ina tog t-banan tillbaka till sitt hostel och ska tillbaka till Kanada där hon avslutar sin Nordamerika-resa. Jag och Jenni åkte hem för hon var trött efter en arbetsdag och jag var bara trött. Så. Ja.



Min Chicago-resa blev det, som ni kanske fattar, inte något av. Synd som fan eftersom denna vecka kommer vara den enda lediga jag kommer ha nu tills jag jobbat klart hos familjen.. Tänkte fara till Boston istället från Fredag till Lördag men det får bli en annan helg, Jenni fick massa gratisbiljetter till en baseball match på Coney Island så ska dit på Lördag. Hoppas på icke-regnig dag!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0