How I met.. the other au-pairs

Måndag. Började bra ändå med kaviarmackor till frukost och ett soligt Queens!
Släppte av J på hans skola och sen började min lediga period som vanligt. Drog hem och dammsög lite här & var, tog en alldeles för lång dusch (duschen var varm, resten av huset var inte det. Do the maths) och kollade sen på Misfits tills det var dags att hämta barn igen. Konstigt hur 5-6 timmar kan försvinna så fort!

Konstigt hur dagarna försvinner så fort också. Känns som om jag nyss kom hit men jag har varit här i nästan en månad!!

Kom iallafall hem säkert med barnen, chillade medans det var läxläsning på gång och sen kom min värdpappa hem för att börja med middagen. Hann dock inte äta eftersom jag skulle på mitt första au-pair möte!

Mötte upp med Cecilie och tågade till Sunnyside där vi skulle möta LCC'n och de andra på Starbucks. Rätt så fräckt att vi såg Manhattans upplysta skyline när vi klev av på tågstationen!
Vi är sju au-pairer i vår LCC-grupp, tre tyskar, en dansk, en svensk (jag), en Columbiansk (KILLE!) samt en Thailändska som var lite svår att förstå..

Pratade nån timme, fick betala kaffet själv och sen tågade vi tillbaks igen. Klev av på fel station, fick åka tillbaka meen vi kom hem iallafall. Gick hem från tågstationen på rekordtid och just nu värmer jag upp mig med täcken och filtar - kallt ute!

Ska komma en isstorm imorgon tydligen. Blä på den!

Pappa ringde när jag kommit hem och sa att han var på Posten och skulle skicka över min gitarr - LYCKA!!

Kommentarer
Postat av: nora

oh, är det lätt för killar att vara au pair? o:



häftigt med manhattan's skyline!

2011-02-01 @ 09:51:50
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0