I've got my hash pipe

HAHA. Okey, dagens rubrik är tagen från Weezer's låt Hash Pipe. Har nada med mig att göra mer än att jag lyssnar på det just nu, kay?

Idag då, Söndag! Solen sken och det blåste men var långt ifrån kylan som jävlades igår! Så fort man kom i lä var det rätt så skönt faktiskt.

Jag och Cecilie hade bestämt att vi skulle mötas vid t-banan vid 2 och eftersom jag vaknade 9:30 så var det ju ett tag tills dess. Tog en lång dusch för att dra ut på tiden och käkade sedan nygjorda våfflor med lönnsirap till frukost! Det är ju så gott!!

Flappade runt på da interweb ett tag och tog sedan fram gitarren för nån timmes intensivt spelande. Mitt lillfinger på vänsterhanden sticks fortfarande! But still, älskar att ha min gitarr här. Tack igen till mama & papa som skickade över den!

Vid två så mötte jag då upp med Cecilie och hon tyckte jag skulle gå och få en manikyr gjort. $10 kostar det visst på nått ställe. Inte gjort idag, tåget kom så lämpligt och vi hoppade på det istället. Spelade Scrabble (alfapet på engelska) på min iPod medans vi väntade på att få kliva av. Käkade på en Mexikansk restaurang och jag fick, som vanligt, lite småpanik när de frågar över tillbehöv så jag fick varken creme fraiche eller hotsauce till min kyckling. Hmpf..

Kilade in på samma bio som jag och Wilson var på igår och bestämde oss för att se en film! Idag blev det True Grit. Hade ingen aning om vad vi skulle se! Cecilie sa "it's a kinda war movie" och HAHA, felfelfel. Var lite cowboy stil med lite bla och lite bla. Rätt ok ändå.

Ooh visst ja, jag råkade bara sätta mig brevid två andra svenskor på biografen! Helt random! De bodde tydligen i New York också, fast de hadde shoppad som turister; en biljard påsar på golvet framför dem! Phew, yea right att de bor här..

Såg en Michael Jackson imitatör utanför Ripleys (tror det var Ripleys!!) som var jäkligt realistisk! Dock var han lite för mörkhyad och lite av håret i pannan var ditmålat. Hans "wooo"-tjut var rätt lika iallafall.

Imorgon är det Presidents Day, jag är ledig och har ingen aning om vad som är öppet/stängt i storstaden! Vet att tunnelbanan går enligt Lördags-schema = färre tåg. Inge kul. Kanske hamnar på Queens Mall eller fixar en manikyr på Austin Street. Måste ju våga! 



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0