Jagahanddukankanmanocksågöra

Idag har jag jagat handduk. Började på Manhattan efter att jag släppte av E på hennes skola men jag gav upp fort eftersom inget var öppet vid det laget och jag inte hade en aning om vilka butiker som sålde handdukar..

Tog tåget tillbaka mot Queens och bestämde mig för att kolla på Queens Center Mall om de kanske hade nån butik som sålde. JCPenney var första stoppet men när jag stod utanför och väntade på att de skulle öppna så gav jag upp och gick på Macy's istället. DÄR hade de handdukar!! Köpte en turkos för $11 (rea fan, $20 i vanliga fall) enbart för att den skulle bli offer för mitt hårfärgande.

Tågade och körde hem och satte igång med hårfärgandet! Lyckades ta mig igenom hela processen utan att kladda färg överallt, dock så såg duschkabinen ut som en slaktplats. Fick bort allt med varmvatten dock.

Håret då! Färgade det med en röd färg men fan att det är rött heller. Min utväxt är sådär charmigt ginger-aktig och resten är väl mörkare och har ett lite rött skimmer över sig. Lite besviken på slutresultatet men det är helt klart bätte än det var innan. Phew. Handduken klarade sig rätt bra från färgen! Har inte torkat än så skadan är hittills osedd meeen.. Rätt så bra jobbat, Ida!!

Uppdatering på dagen kanske kommer, får se hur det blir ikväll. Min LCC ska äntligen komma över på mötet hon skulle arrangerat inom de två första veckorna av mitt år i USA men hon är superseg. Blä.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0