LCC möten kan suga men cheesecake är gott.

Igår orkade jag inte riktigt skriva om dagen så jag skriver om gårdagen och idag dagen idag! Logiken kallar..

Hursomhelst så somnade jag ju runt 2:30 på lördagsnatten och var typ. Död. Sov dock inte längre än till strax efter tio. Skumt. Tog en jäkligt välbehövs dusch och satt sedan med bilderna från Biffy ett tag. Filmade också, vackerrrt.

Jag och Cecilie hade bestämt att vi skulle mötas upp innan au-pair mötet i Flushing så vi hamnade på det lilla fiket Marthas Country Market som är typ.. känt för att ha bästa grejerna! Allt bakas där och ja.. Kolla på bilden. Detdär är ändå bara tårtor och sånt. Heh..



Vi fick ett bord där inne rätt så fort och personalen var supertrevlig. Beställde varsin bit Oreo Cheesecake och jag körde på en banan/mango/jordgubb smoothie. SÅ GOTT. KOLLA VAD GOTT!



Kan tillägga att ingen av oss fick i oss en hel bit var. Enorma! Gick på kanske.. $3.25 - lätt värt!


Cecilie mot väggen och jag med en massa ballonger. Kanoners!

Men ja. Poängen med att kliva upp denna dag var ju för att det var ett LCC/Au-pair möte uppbokat på Queens Museum Of Art!
Såå strax innan tre hoppade vi på tåget mot Manhattan, bytte nånstans och hamnade vid New York Met's stadium. Eller, var en massa arenor & staduim(s?) där så. Rätt ställe iallafall. Vi insåg att det var rätt dåligt skyltat när vi följt nån dum skylt och gått i 40min istället för 15. Sure, fick se en massa av Flushing Meadows Corona Park men.. Lite jobbigt var det då båda två ville gå på toa. Sådeså.

Fick iallafall se lite NY-grejer! "Tefaten" som är med i Men In Black står där samt den kända Unisphere. Se bilden nedan:



Så där var den ja. Vi hittade museet, kutade på toa och inväntade LCC'n och de andra i gruppen. LCC'n dök upp och den enda killen i gruppen. Resten "skolkade" alltså. FAIL! Vi var TRE au-pairer på mötet! Tur att killen (åh slå mig, kommer inte ihåg hans namn!) är juste dårå.
Vi fick iallafall en liten guidad tur över en utställning de har där. En modell av hela NYC med hus, större byggnader, båtar o.s.v. Såntt jäkla minigöra! Rätt så fränt, dock är modellen rätt så gammal från -60 talet typ. Twin Towers står fortfarande kvar, de har inte hjärta att ta bort dem.

Hittade mitt hus bland myllren av gator och allt på modellen, DET var lite coolare!


Gröna partiet ni ser där, rektangeln, är Central Park på Manhattan. Hehe.

Så det var den dagen. LCC'n körde hem mig och Cecilie, gött att slippa virra runt för att hitta stationen! Däckade innan tio och sov fan länge.
Det var igår ja. Idag kommer nog i ett annat inlägg ändå. Kram.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0