En tuff dag utan storstadsbesök

Idag var ju ungarnas skola inställd. P.g.a lite snö som föll inatt. De hade sagt att det var stormvarning och att det skulle snöa asmycket under natten men när jag vaknade imorse (fick börja 8)sken solen och det syntes egentligen bara att det snöat om man kollade på bilarna. Skolan var trots det inställd så jag fick min första heldagars, nio timmars, pass med båda barnen. 

Sure, min värdpappa var hemma men ansvaret låg helt på mig..
Började med att jag satt och hjälpte J sortera hans Lego ett tag. Detta följdes av kortspelande medans E gjorde sina läxor för dagen.

Fixade lunch, de äter aldrig något som är mer lagat än en rostad macka med ost på, och sen drog vi på oss vinterkläder och drog ut på bakgården och hade snöbollskrig. Blev lite tårar då de inte leker så fredligt tillsammans.
Gjorde en snölyckta som de lyckades ha sönder efter ett par sekunder. Fanns inte nog med snö för en snögubbe, phew, mina händer frös trots att jag hittade ett par (äkta </3) skinnvantar som den förra au-pairen lämnat!

Nästa lekförslag från barnen var en stuffed animal fight som också den slutade i tårar efter en halvtimmes intensivt kämpande! J har dock väldigt lätt till tårar och de har sagt till mig att inte ta för hårt på det.
Lyckades få dem att spela kort i två timmar (!!!!) innan det blev bråk om korten. Såklart. Sorterade mer Lego fram till kl. sex efter att kortbråket lösts och först då, efter nio timmars hårt arbete, fick jag sluta. Det var en timme sedan.

Jag har starkt funderat på att ta en dusch sedan dess men alltså.. för trött. Ska käka om en liten stund och sen. SEN kommer det bli dusch. Fan vilket prat om duschar det blev nu. Jag måste dammsuga inne i duschen snart också. För mitt mörka hår syns jättebra på golvet. Där inne i duschrummet alltså. HAHA - DUSCH!




Note to y'all: Jag vet att det är skitirriterande att jag refererar till barnen som J och E men får inte lägga ut namn eller bild på dem så.. 
J är iallafall en 6½ årig pojke och E är en tjej på 11. Keep that in mind.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0