Snödag

Igår och igårnatt snöade det ju som fan.
Imorse vid 5:20 får jag ett samtal till min mobil, ett förinspelat meddelande som säger "No school today due to the snow". Mesiga New York..

Så idag blev jag för andra gången hemma med barn. Haha!!
Jobbade 9-6 och fifasen va trött man blir!
Hann med snökrig och snöänglar, kortspel, kulspel, läsning, rita konstiga gubbar och lite annat innan dagen var slut.

Fick en kommentar på vad jag gör med barnen, ett önskemål om att få höra mer om hur jag jobbar & vad som händer egentligen.
Jag får tyvärr inte skriva allt för min värdfamilj och hittills har jag inte spenderat så supermycket tid med barnen eftersom de har skola på dagarna och jag jobbar inte på helgen.

Sällskapsspel. Där har ni nått vi sysslar med en hel del. Det får jag skriva. Idag vann jag för första gången över J i ett spel! Spelet heter "Life" så jag kan stolt säga "I win at life!!!"


Oh, har äntligen blivit kontaktad av min LCC - tog bara 3 veckor! Har iallafall ett par au-pair möten att se fram emot nu och det första är på Måndag! Synd att det visar sig att vi är ca 7st au-pairer i vårt område av Queens. Två av oss har facebook. Kung.

pussochkramhjärterdam.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0