Star Party på 45'te våningen

Igår var det ju Star Party på Manhattan vilket jag nämnde lite flyktigt i förra inlägget.
Började 4.30pm och slutade runt 6pm. Jäkla drag det var! Vinddrag alltså.

Poängen med detta 'party' var att samla in pengar åt barnens skola och föräldrar hade fått buda på en kväll med min värdpappa där han skulle berätta om planeter, stjärnor och månar samt visa allt i ett teleskop! Rätt så fräckt och har för mig att det budades in på ett rätt så högt pris. Typ.. $1000. Rikemansföräldrar det pratas om.

Hursomhelst så kom hela högen dit, 24 barn och ett par föräldrar samt typ.. 7 enorma pizzor och olika snacks. Nomnom. Första gången man äter onyttigt sen jag kom till värdfamiljen!

Blev iallafall lite fotografering för min del, seriöst, vem fotar inte om man står på 45'te våningens takterass och har hela Manhattan med Central Park och Empire State Building framför en? OCH dessutom var det solnedgång. Vackert.

Min värdpappa pratade om Jupiter, dess månar och vår egen måne ett tag, barnen fick kika på planeter och sånt genom ett fett teleskop, fast tror de hellre hade kollat på Cartoon Network som var på inne i huvudrummet.

Skrev ju om vinddrag lite tidigare i inlägget, jo, det blåser ju rätt så mycket på Manhattan men det var ingenting motför stormen som höll på uppe på taket! Seriöst, svinkallt och superblåsigt, lite äckligt.

Vi tog bilen tillbaka till Queens och jag fick se lite stadiums, ställen där Iron Man spelats in på o.s.v. Svårt att fatta!
Gick och la mig innan tio. Äckligt trött men det var en kul kväll!


Utsikten från takterassen. I den vänstra bilden syns reservoaren i Central Park


Phett.


Sunset. Ser ut som om byggnaderna i vänstra bilden brinner upp dock.


The view.



Byggnaden i mitten med röd topp är Empire State Building.

Gå å lägg dä.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0