Mama put my guns in the ground..

..I can't shoot them any more

Lyssnar på Guns n' Roses och småsurar.

Detta är definitivt den sämsta födelsedagen jag någonsin genomlidit. Sämsta.
Igår var väl kul och så, fick se att jag inte var en total outside i familjen och att jag är lite uppskattad iallafall.

Just nu känner jag mig bara utnyttjad.
Kul födelsedag som börjar klockan 5:55 när väckarklockan ringer. Började jobba vid 6, d.v.s låg vaken en timme medans värdpappan var på gymmet. De envisas med att nån ska vara vaken. Alltså.. det är fortfarande natt i stort sett! Det är väl fan ingen som ligger vaken på nätterna för att se till att det inte blir inbrott?!

Så var vaken till 7, trött som ett jävla as, och gick upp för att käka frukost. Där har värdpappan lämnat en hög med disk från när han lagade frukost till sig själv. Tackar. Gjorde lunch till ungarna och gjorde deras frukost samtidigt som jag diskade undan det min supersnälla, jättetrevliga och helt icke-galna värdpappa lämnat.

Skjutsade barnen till deras läger, kom tillbaka 9:30 och var helt död. Tänkte fuck it och la mig och sov till 11:30.
Värmde på lunch, rester från deras Söndagsmiddag (yuck..) och skypade med riktiga föräldrarna mina i nån timme via min iPod. Jävligt praktiskt liten sak!

For och hämtade ungarna från lägret vid 2:30 och jobbade fram till 7. Yaaay nu ska jag ut och träffa polarna och fira att jag fyller år!! INTE. Min curfew är 9 eftersom jag ska börja jobba 6 imorgon igen. Två timmar. 
På två timmar hinner jag till Manhattan och tillbaka samt kanske en kaffe på vägen. Så, köpte lite smink på Rite Aid bara för att ha gjort nått och kom hem till ett tyst hus. 

För tre år sedan på denna dag höll jag i en baby alligator i Everglades.
För två år sedan blev jag fulblond och firade i Stockholm.
Förra året satt jag på en utebar med mina föräldrar vid Colloseum i Rom.
Iår är jag i New fucking York och saknar sällskap. Fyfan

Så ja.. Inte helt nöjd med dagen. Inte nöjd alls. FML.

Kommentarer
Postat av: olivia

HEjsa! Jag är med au pair i London just nu men är sugen på att åka till Usa. Tyckte du att du hade stor fördel av att vart au pair tidigare ? Gjorde de att familjerna kanske valde dig hellre än andra ? Hur bor du ? Vad är största skillnaden på au pair i London och Usa ? JÄTTE tacksam för svar på mejle!!! :D

2011-07-20 @ 11:25:37
URL: http://monamour.devote.se
Postat av: Lisa

Stackare! Man vill ju att födelsedagen ska vara lite speciell, på ett bra sett!

Var bor du någonstans? Jag bor i hoboken, nj. 10 min från NYC.

2011-07-20 @ 15:21:52
URL: http://lisahammarang.blogg.se/
Postat av: jenny

hej! jag har kontakt med en familj i new york, queens, och funderar på att åka dit och jobba som au pair snart. hur är det att leva i NYC? :)

2011-07-20 @ 21:04:19
URL: http://jenoe.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0