Same old situation

Hääär kommer det efterlängtade (yea right..) inlägget om förra veckans fasoner!

Tisdag förra veckan var jag bara illamående av ingen bra anledning alls. Så det var Tisdag.

Onsdag hade jag ställt väckaren på 10 för att vara säker på att va inne på Penn Station i tid för att välkommna mama, papa och brorsan! Vid 11 skriver bror på facebook att deras flyg är fett försenat. Kul. De skulle flyga från Arlanda typ 10 svensk tid och kom iväg närmare 7 på kvällen istället!

Kanske var tur att de kom såpass sent, mådde inte hundra under dagen så låg mest i sängen och kollade läget då och då för att se när de skulle kunna tänkas vara här!

10 tog jag t-banan till Manhattan och 11:20 kom de upp i en rulltrappa på Penn Station! En riktigt skum känsla var det att se dem igen. Särskilt brorsan - han är ju läskigt biff! Med schlekfrisyr och allt. Blev lite rädd. Men privat bodyguard (kan jag låssas!)

Vi tog en taxi från Penn till hotellet på 46'th och checkade in i fetaste hotellobbyn! Seriöst - den kristallkronan var inte att leka med! Rätt litet hotellrum men sånt gör inget när man bara ska sova där - right?!


Familj på hotellet

Torsdag skulle man upp tidigt. I mina ögon iallafall. Sov dessutom nästan ingenting under natten eftersom AC'n var så högljudd att den hördes genom kuddar och allt! 


Från hotellrummets fönster

Solen sken ute och vi käkade tragiskt nog frukost på Subway. Alla busstur-försäljare på Times Square var på oss turister. Sånt händer aldrig när man går själv! Haha!

Iallafall tror jag de blev rätt impade av Times Square, är ett rätt speciellt ställe. Vi skulle köra lite sightseeing så tog t-banan (haha ser mycket där va!!) till South Ferry och hoppade på en av Staten Island färjorna för att få en närmare titt på Frihetsgudinnan och diverse skylines! Morsan tyckte tydligen färjan var bland det coolaste. Jarå!


Hela familjen på samma bild - succeé


Föräldrar på Staten Island Färjan

Gick till Ground Zero och kollade lite sen, är egentligen inte så mycket att se då det är en byggnadsplats just nu, maskiner och stängslen överallt. Gick runt i Soho efter det, bror shoppade som en galning och vi fick lite konstiga blickar inne på Ralph Lauren butiken som hade väskor för $14.000. Heh.


Glada och skumma Norbergare på Stardust

Käkade middag på härliga Ellen's Stardust Diner och drog till med varsin milkshake till efterrätt! Rullade typ ut. Trots att jag, dagen till ära, gick i 10cm höga klackar. Hur jag inte ramlade varannan meter vet jag inte!!

Fredag käkade vi frukost på ett lite finare hak och fick in french toast och skummaste yogurt-grejen i ett fett glas. God frukost var det iallafall! 


Frukost och apelsin juice

Dagens plan var väl Central Park bara. Fast jag ville visa dem mer så blev en jäkla promenad tillslut!
Tog t-banan till Columbus Circle, 59'th Street alltså, vilket ligger på sydvästra hörnet av Central Park! Så vi gick. Gick mera. Gick lite till. Stannade för att fika lite och tappa en skruv till mina solglasögon och kom ut ur parken på 76'th Street. Sen GICK VI därifrån till Union Square. Som ligger på 14'th Street. En massa kvarter det!


Central Park

Stannade dock på Apple Store nån minut, kollade på Empire State Building, bror åt på Subway, visade dem Madison Square Park och Flatiron Building och union Square.
Roligt nog så satt Victoria och Ida på Union precis när vi gick förbi! Kul ju!

Tog t-banan tillbaka till hotellet där, var lagomt trött och hungrig efter att bara ha käkat frukost och en cola i Central Park!!
Var in på Forever 21 en sväng med mamma på Times Square och fick mig lite nya kläder. Brorsan och pappa gick till hotellet, inte riktigt deras ställe detdär.

Blev middag på Planet Hollywood och tror pappa var mest starstruck av oss. Hoho. Var en massa rekvisita från filmer där ju, bl.a en av Pink Girls-jackorna från Grease, kläder från Austin Powers, Star Wars och, till min fasa, Twilight. Blä.


Planet Hollywood
Lördag - sista halvdagen för familjen. Käkade frukost på Subway igen, packade alla väskor och var på Penn Station vid 12 för att säga hej då. Inte åkte de tillbaka till Sverige efter bara 3 dagar inte, neeejdå! De tog tåget till Newark och flög ner till Florida för en extra vecka i Staterna.

Tack till min värdfamilj som tvärvägrade ge mig en dag ledigt så jag hade kunnat följa med dem och fått lite extra tid med dem. Inte ett stort fan alls av min värdfamilj faktiskt. Usch.


Så det var det. Den tiden. Kort.


Kommentarer
Postat av: bror

like a boss!

2011-11-27 @ 12:06:12

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0