Upcoming concert FUCK YES

PRECIS! Jag ska få gå på konsert igen yaay!

Året började ju rätt så bra med Biffy Clyro, blev bättre med AP Tour, ännu bättre med Bamboozle och ännu ännu bättre när jag fick se My Chemical Romance här i NYC!

Men det var ju liksom ett tag sen sist och det började klia litegranna i hela mig. Så jag kollade med min värdfamilj om jag fick gå på en konsert i Central Park Torsdag den 1'a September och det fick jag!

Biljetten blev just betald och kommer i posten om 10-14 dagar. Glad!

Visst ja, kanske ska säga vilka jag ska se också!

Huvudbandet för kvällen är... *trumvirvel*


PANIC! AT THE DISCO


Ska bli kul att se dem för första gången! Trots att bara Spencer och Brendon är kvar och Dallon och Ian är typ.. stand-in's under spelningarna så är musiken (nästan) densamma! Blev lite chockad när Jon och Ryan lämnade bandet och startade ett nytt tillsamans 2009..
"I Write Sins, Not Tragedies" från första albumet A Fever You Can't Sweat Out är trots allt fortfarande lika bra!

NEON TREES



Såg dem som förband till MCR och insåg hur bra de faktiskt är! "Animal" är en skön sing-a-long låt och Tyler, sångaren med den udda tuppkammen, har en helt otroligt galen scennärvaro! Sjukt kul att se live och jag ser fram emot att se dem igen!

BLACK CARDS



Pete Wentz från Fall Out Boy's nya band. Såg dem på Bamboozle och.. alltså.. gillar man FOB är chansen stor att man går från konsertern med ett stort WTF i ansiktet. Sångerskan är rätt så tragisk och låtarna mediokra. Pete däremot.. Den killen tar lätt stjärnglansen från vilken frontman som helst! Sjukt kul!



Så roligt kommer jag alltså ha! Är det nån som läser min blogg, är i NYC och gillar något av banden ovan så får de gärna hänga på! Biljetter finns att köpa på livenation.com och kostar.. uh.. mindre än $40!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0