Gökboet i Bryant Park

I Måndags (ÅÅH SÅ SEG JAG ÄR!!) var det premiär för den årliga utomhus bion i Bryant Park och jag samt Ida var på plats vid 6:40 för att försöka komma åt en plats på gräsmattan.

Hamnade nästan längst bak men fick sitta på gräset men vår flashiga filt som visade sig vara nästintill omöjlig att vika ihop. Satt där ett tag innan Jenni och en annan finsk tjej dök upp. Jenni hade snacks med sig och det var typ.. räddaren i nöden eftersom jag inte haft tid att äta middag!

Satt och snackade ett tag, filmen skulle dra igår när solen gått ner - alltså runt 9, och inser att det sitter ett gäng stockholms-brats utbredda på enorma filtar bakom oss. Typiskt. "Aha, jag är pro, min Macbook är 1'st Class och filten är gjord av minkpälsar och jag är VIP på White Room". Irriterande typer.

Ida drog innan filmen satte igång och ersattes av ytterligare tre svenskor! Som mest var vi 6st på min inte allt för stora filt. Snyggt. 

Filmen som skulle visas var, som det står i rubriken, Gökboet. En klassiker med Jack Nicholson som på engelska heter One Flew Over The Cuckoo's Nest.
Så fort den drog igång ställde sig en jäkla hög människor sig upp på grässmattan och applåderade. Ville inte vara sämre så gjorde det jag också. Detta var bara delvis för att jävlas med bratsen på filtarna bakom oss.

Såg kanske 40-45min av filmen innan 21+arna blev ölsugna, vi hamnade på Times Square och gick på toa på Hard Rock Café innan jag och Jenni blev trötta och for hem.


Skärmen där borta visades filmen på..


Panorama som avslutas med Ida längst till höger


När mörkret närmade sig..


Woooo - fyrverkerier på skärmeeen!

Så spenderade jag min Måndagskväll. Fick t.o.m. senare curfew - 00:00 istället för 23:30. Snällt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ahh!! Tack sa jattemycket!!! Jag hor sjalvklart av mig nar jag ar i NY sa att vi kan traffas!!!

2011-06-24 @ 04:44:20
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0