Let me be the one to save you

MCR i rubriken, så kan det bli.

Har jobbar hela veckan och haft sovmorgon till 8:20 varje dag! Himmelriket! 9 timmars jobb i ett sträck varje dag också. Kunde vart värre, kunde haft jobbiga värdbarn. Tur att mina två är så jäkla behändiga!
I Onsdags blev jag dessutom av med en unge, J, i 5 timmar då han for på playdate. De hämtade honom och allt, skitpraktiskt!

Skulle slutat vid 3 men blev till att jobba till 5 ändå. For till Manhattan och käkade fetgoda baugetter med Victoria i Madison Square Park innan vi hamnade på Strand's bokaffär med Emelie och Victoria kollade igenom varje bokhylla de hade - haha! Men det är en cool affär, man kan fynda rätt så udda böcker för $1-$2!!

Jag och Emelie hittade dock inte nått superexalterande så vi gick till en pizzeria där Emelie köpte pizza som tydligen smakade himmelrike och jag köpte jordgubb- och ananassorbet. Så gott!

Torsdag jobbade jag 8:30 - 3 och sen gick jag till frisören och trodde att jag skulle bli skjuten! Frisören, en kille vafan, var så våldsam med mitt hår att jag trodde det skulle slitas ur skalpen och jag var inte klar förän efter 1,5h!!! När jag skulle betala stod det $50 istället för $25 som det skulle kosta och jag tänkte fan men ville ut så jag drog fram kortet och han häver ur sig att de "tar inte kort idag". Nähä?! Hade som tur var tagit med mig lite cash, $40 närmare bestämt, och när jag sa att jag inte hade mer suckade han så djupt att jag trodde han skulle leta reda på AK-47'an han hade gömt nånstans oc skjuta mig.

Det gjorde han inte. Han tog pengarna och sjasade ut mig sedan. Jag småsprang till Rite Aid och köpte hårfärg. De har inget att göra med att han sjasade ut mig men jag behövde hårfärg. Svart. ÄNTLIGEN ÄR MITT HÅR FINT IGEN! Frisören gjorde trots allt inte ett dåligt jobb..

Skulle jobba 8-11:30 på kvällen för värdfamiljens absolut första au-pair var här på besök! Sist hon såg J var han ett år och kunde inte prata. Det blev ett lite awkward återförenande men det gick bra.
Läste Harry Potter högt för båda ungarna innan de gick och la sig. Lätt jobb!

Fredag, idag, vaknade jag 5 på morgonen av att det åskade som fan. Och regnade. Så denna dag bestod mest av att vara inne, spela spel, kasta ballonger överallt och kolla efter blixtar. Mys. 
Tanken var att jag skulle till Manhattan på kvällen och göra nått men nu sitter jag ändå på mitt rum eftersom jag inte fick tag på nån som inte redan var upptagen eller som var pigg nog för att följa. Aja. Sparar ju pengar! WOO!

Imorrn ska jag och Cecilie till Coney och steka. Ska INTE bränna skiten ur mig denna gång. Och det ska bli fint. Gillar Coney!

KRAM.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0