NYC Pride och jag gick tyvärr inte hand i hand..

.. och det berodde bara på faktumet att det var så jäkla mycket folk och jag drack för lite vatten. Men så var det ca. 1,5 miljoner ute på gatorna. Dessutom kostar vatten cash ute på gatorna och jag kan bara flasha mitt Bank Of America-bankkort.

Så det var ju Pride här igår. Gaypride för er som inte fattar. Marsh för alla bi-, homo- och transpersoner alltså!

Var sagt att jag skulle träffa Ida och Jenni 10:45 i Bryant Park men det tyckte inte mina sömnvanor. Ställde väckaren på 9:20 och vaknade 10:20. Min väckare hade då spelat sin truddelutt i en timme. Skrev sms till tjejerna att jag skulle bli sen. Sen somnade jag visst om igen. Vafan?!

Kom till city vid.. Ett? Två? Minns inte. Jenni och Ida hade iallafall dragit då och jag hade inte motivationen i mig att klampa fram till stängslen som var uppsatta överallt för att hålla lastbilar och sånt borta från paraden, inga dödsfall här inte!

Bestämde mig att från Empire State Building, 34'th på 5'th, ner till Soho. Vilket är typ.. 40 kvarter? Tar inte så skitlång tid i vanliga fall, men slänger man in en gayparad så tar det lätt två timmar. I värmen. Blä.
Min räddning var mitt stämpelkort till Pinkberry, hade 10 stämplar tillslut och det innebar en gratis froyo! Glad! Smälter dock fort i värmen så fick slänga i mig den.

Hamnade tillslut i Soho som tur var, hälsade på inne på Opera Gallery och de som jobbar där hälsade glatt och kommenterade på faktumet att jag inte hade varit där på ett tag. Är man poppis så är man!

Tog t-banan hem vid 4 nån gång och käkade pizza med Cecilie i Forest Hills! Blev även en slice cheesecake inne på Marthas, så mumsigt men jag blev tydligen allergiskt mot nått. Fan å.


Gaygaygaygaygaygay


Gaykille luftjukkar mot fotograf. Gillar ni eller?

Ungefär så mycket har jag lust att skriva om gårdagen. Nu är jag trött.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0