Welcome To The Heatwave

Det var satans så varmt idag! Skulle bli 100F - alltså typ 37c - och nog fan vare väl det?!

Redan när vi lämnade Queens 7 på morgonen var det 26c och jag har ingen aning om hur varmt det var när jag mötte upp med Jenni och ett av hennes värdbarn på Upper West Side för att käka frukost, men det var väl närmare 30c. Äckligt.

Gick på Wholefoods och åt där - så göttigt! Och kostar inte så mycket heller vilket är en stor bonus.
Följde Jenni när hon överlämnade värdbarned sitt till en annan barnvakt och sedan tog vi t-banan till Times Square (Okay, Porth Authority men är ett kvarter mellan!!), köpte nödvändigheter såsom solskydd, glass och dricka på Wahlgreens och gick till Bryant Park för att smälta i takt med glassen. Och glassen smälte väldigt fort.

Satt i skuggan vid ett av borden ett tag innan vi fläkte ut oss på gräsmattan och svettades floder!!
Jag följde uppdateringarna på Twitter från Kerrang!Awards som var på G samtidigt i London och Jenni försökte bli brunare.
Är inte så taggad på att sola mer, särskilt inte eftersom jag knappt sov inatt p.g.a min solbränna. Ont!
Kan tillägga att min sokslyddsfaktor för närvarande är 90+. Vill fan inte bli bränd och det spelar ingen roll om folk säger att "50 och 90 är typ samma sak" för jag tänker INTE chansa!

Var på platdate med J efter att jag hämtat honom från skolan - satt och pratade med mamman i familjen medans ungarna kutade runt som besatta. Riktigt trevlig morsa där, inte lika plastig och ytlig som de andra mammorna man stöter på utanför skolan när ungarna kommer ut.
Hon tipsade om ställen man måste till om man åker till Cali när jag nämnde att jag ville dit under min sista månad här. Tyvärr förde jag inte anteckningar så har glömt det mesta. Men tanken som räknas!


Jenni med sitt läskiga ser-ut-som-hudkräm-vatten i Bryant Park


Ben & Jerrys + Mtn Dew             Bryant Parrrrrk


Gräs, människor, byggnader och himmel.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0