Jag vill vara laglig igen

När man fyllde 18 i Sverige fick man dra på krogen, köpa löjligt dyra drinkar, köra bil (dock inte efter att ha köpt dyra drinkar på krogen) och man fick rösta och sånt.

När jag var 19 bodde jag ju liksom i England större delen av året. 18 på alkohol i butik, och nog fanns det i varenda matvarubutik, kiosk och pub/klubb/kylskåp. Köra gjorde man, fast på vänster sida av vägen och höger sida av bilen. Inga problem!

Här i USA får jag fortfarande köra bil. Det är typ det man får göra när man är 20. Om 131 dagar blir jag laglig igen, då kanske man kommer hänga med Jersey-svenskarna eller Long Island-svenskarna ut på en nattklubb, se Manhattan's upplysta gator och avenyer från ovan med en Jägerbomb (har de ens det här btw?!) i handen och nån shitty nattklubbsmusik dunkande i öronen.

Jag saknar inte festandets alkohol-delar egentligen, jag saknar den lilla gemenskapen man får, de nya människorna man träffar och historierna man kan återberätta efteråt med mer inlevelse än vad som faktiskt behövs.

21 borde komma snabbare, inte för att jag vill bli äldre eller full, mest bara för att det blir lättare att inte vara totalt uttråkad och fast vid datorn på helgkvällarna. Jag vill ha gemenskap igen.

Kommentarer
Postat av: richard pappa norberg

vill ba säga att ja saknar dig!

2011-03-15 @ 18:55:29
Postat av: Anna

bara undrar, hur svårt är det att få tag på alkohol i England och Usa? hur ser dom på sånt där?

Läste någonstans att de är ganska "slappa" med alkohol och att komma in på klubbar trots att man är under 18 i london.

2011-03-16 @ 19:29:03

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0