Övergiven shopping

Blev lite ensammen idag och orkade inte ta mig in till city för att bara gå runt, gör sånt mest hela tiden. Spelade gitarr ett bra tag på förmiddagen och gick sedan till huvudgatan här för att leta rätt på nått coolt nagellack. Intalade jag mig iallafall.

Solen sken som en besatt sol men det var kallt. Blåsigt och kallt. Vad hände med värmen som var i Fredags?! Var ju uppåt 25c°!!

Kom iallfall ut från Barnes & Nobles $23 fattigare och en ny Chuck Palahniuk bok samt en AP-tidning rikare. Rätt nöjd!
Fortsatte till lite olika affärer i jakt på nagellack, hittade inget och hamnade plötsligt inne på Sephora.

Sephora är en kedja som liknar Make-Up Store lite, de har sitt eget sminkmärke och säljer en massa olika, rätt så fräna märken där också. Själv fastnade jag framför montern med Kat von D's egna sminkmärke!
Visste ju att det fanns men hade inte fått syn på det någonstans, logiskt med tanke på att det bara säljs i Sephora-butiker!

Hittade en palett med 8 olika ögonskuggor i en tjusig ask (asken gjorde mycket!!!) som jag köpte. $38. Den ni. Tror inte jag spenderat en sån summa på smink före eller efter studenten! Men eftersom jag åkte hit med en enda ögonskugga, en vit - vad tänkte jag?! - så behövdes det väl. 

Kom hem till ett tomt hus, min värdfamilj visste att jag inte skulle vara borta länge, de hade trots det gått för att käka middag på en restaurang och jag var lämnad hemma med veckans rester. Värme upp lite tacos och frös i köket medans jag käkade, alltid så kallt där, det drar från fönstren..

Satt och surade ett tag, försökte söka efter kurser jag kan läsa nu under våren men drog en nit. Måste få nån att hjälpa mig där, svårt att se var jag kan läsa, får läsa och sånt.

Nu ska jag spela gitarr och typ. Försöka undvika att frysa.



Kommentarer
Postat av: nora

hur mycket kostar AP i usa? :3 för den är ju hysteriskt dyr i sverige ;-;



och vilka olika färger var det? skulle väldigt gärna också vilja ha en sån ju :<

2011-03-20 @ 23:37:25

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0