Svarar på fråga igen, nu äre väl popcorn time!

Ännu en fråga från Malene (hon är ett kommentars-föredöme people!!)

Tänkte bara fråga ännu en fråga jag kom att tänka på.
Jag har sett att du har en mer alternativ stil.
Jag har också det och tänkte på det här att amerikanerna är väldigt konservativa(kan vara en fördom jag har,vet faktiskt inte).
Sen har jag också piercingar.
Min fråga är alltså: Tror du att det är svårare att få en match
om man är piercad/har en alternativ stil?


______________________________________

När jag sökte till CC's program för första gången i 2009 så var det enda jag fick höra "det kommer bli så svårt för dig att få en familj, amerikanerna är oerhört konservativa!" Eh, okay. Det var inte det roligaste att höra, inte alls, och det visade sig ju vara rätt så sant så du är inte allt för fördomsfull!

Jag fick matchningar, hela tre stycken mellan Juni och Oktober -09! WOHO. Nä, ingen ville ha mig då så jag tog lite tid off i England.

10 månaders au-pairande strax utanför London verkade dock bli räddningen för mig! Varken CC eller amerikanerna verkade bry sig om tatueringarna och piercingarna och jag fick inte höra ett ord om konservatism när jag sökte till programmet igen förra året (2010)!! Dock vet man ju inte, kunde gått utför om jag inte tackat ja till första matchningen!

Det är svårare för piercade och tatuerade personer att fixa familj. Det tror jag definitivt efter egen erfarenhet.
Men det kan också bero mycket på vad det är man har på/i huden. Döskalle mitt i pannan skulle aldrig funka. 20 piercingar i läppen skulle kunna bli ett problem (om man ens kan säga ordet problem med så mycket metall i käften!!!).

Efter vad CC  sa till mig första gången jag frågade om det var mindre chans att få familj fick jag veta att "värdfamiljen får alternativen:
1. [ ] Accepterar tatuerad/piercad au-pair
2. [ ] Accepterar inte tatuerad/piercad au-pair"
och många familjer kryssar i det andra alternativet för att inte få nått extremfall på sig."

Sånt är synd att höra, särskilt då oerhört många har piercingar och tatueringar nu förtiden och i många fall så kan just de personerna vara mest kvalificerade för jobbet!

Dock.. är man har en lite mer extrem stil som innefattar feta, neonfärgade dreadlocks, korsetter och lackkjolar så är nog chancen att få en familj liiiiiiite mindre. Dock så tror jag det drömmer mer om att få dreggla över Black Veil Bride's sångare Andy Sixx eller det lilla äcklet som sjunger i Tokio Hotel iställer för att bli dregglad på av små barn i USA. Men det är bara vad jag tror.. Och jag kan ha innefattat lite stereotyper och kanske lite fördomar i detdär stycket.. *hosthost*

BLABLABLA!

Poängen här var; ja, jag tror det är svårare för piercade/tatuerade/alternativa personer att få en match, men det är långt ifrån omöjligt! Kör på bara!

Kommentarer
Postat av: Malene

Okej, tack så mycket :) Jag har inga överdrivna piercingar. Har en i läppen och en anchor. Sen är det ju hur jag klär mig, men det är mer åt rockigt hållet. Jag ska hålla tummarna för att det ska gå bra iaf :D Tillslut hittar man nog någon.

2011-03-04 @ 13:16:58

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0