"Svårt att få tag på dricka?"

Fick en fråga från Anna:
Bara undrar, hur svårt är det att få tag på alkohol i England och Usa? hur ser dom på sånt där?
Läste någonstans att de är ganska "slappa" med alkohol och att komma in på klubbar trots att man är under 18 i london.


Heh, denna fråga kom för ett par dagar sedan men hade glömt den. Here we go, answeeeeer!

I England är det busenkelt att få tag på alkohol, det är 18 för att få köpa i affär och varenda butik säljer öl, vin, cider och annat. Ofta kollar de inte ens ID men det är 18 år enligt lag. Ska man på en pub är det också 18 som gäller, de kollar ID när man går in och/eller om man betalar med kort.

Klubbar är lite värre, fast det beror på vart man går antar jag. De lite finare klubbarna i ex. London håller 21+ på papper, men själv så kom jag in på 21 klubbar trots att mitt ID sa att jag bara var 20 och även 18åringarna i sällskapet kom in. Men vi hade väl bara tur, hände att vi blev nekade inträde också, man vet aldrig i förväg. Bli kompis med säkerhetsvakterna är knepet! Haha!

USA
däremot. Har inte ens försökt köpa här, vet att det är 21 och att de kollar ID på alla, det står så i deras skyltfönster iallafall. Klubbarna håller på 21 också, men går man med en promotor så kan man lika väl vara 18 och komma in ändå..

Så det var det.. Yes.

Kommentarer
Postat av: Veronika-au pair i New York

Hej! Ja vi gick i paraden från 44th till 79th street där det slutade. Ne det var ju inte så mkt coola grejer, mest att gå bakom det county i Irland som man (i mitt fall min värdmormor) kommer ifrån. Var du inne och kollade på paraden?

2011-03-19 @ 00:14:11
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0