Två månader i The Big Apple!

Hurra hurra hurra, vi firar två månader idaaag!
Jag och NYC alltså. 
Skumt som fan, vart tog dedär två månaderna vägen egentligen? Har väl bbara varit här en vecka, eller?
11 kvar nu, om man räknar med den extra resemånaden man har på visumet. Lär väl försvinna på ett ögonblick.

Firade mitt lilla jubiléum med en Caramel Macchiato på mitt stammis hak Starbucks såklart!
När de anställda säger "Oh, I can never remember your name!" är det ett tecken på fail från deras sida eller ett svenskt namnfail?
Hida, Lida, Ilda, Ila, Ina. Ska jag fortsätta? Står nästan aldrig mitt namn på muggen..

Iallafall, 86'th Street på Lexington Ave. Där är mitt Starbucks. Yea.


Blå pricken säger jag bara, blå pricken.

Helgen är relativt bra planerad; imorgon så kommer Victoria och Elin, som jag gick på au-pair skolan med, hit från Boston! Blir en massa turistande chansar jag på!
Sen ska jag käka middag med Cecilie och sedan se filmen Hall Pass på bio!
Söndag ska jag och Karin dra på IKEA i Brooklyn och svenska ner oss!


ETT LITET SHOUT OUT TILL MORMOR MIN, GLÖMDE HELT BORT ATT GRATTA DIG PÅ FÖDELSEDAGEN I ONSDAGS - FÖRLÅT OCH GRATTIS I EFTERSKOTT! ♥



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag fick alltid heta Eda :-D

2011-03-06 @ 17:17:00
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0