Va i helv..?!

Nu snöar det här igen. Vad är detta!? Är ju VÅR! 
Vaknade imorse med ett lätt snötäcke på hustak och buskar men det mesta hade redan regnat bort.
Snöade när jag och J var på playdate på Manhattan, panoramafönstren i lyxlägenheten hans kompis bodde i visade verkligen hur grått och trist det blir när snön kommer fram, lessamet.

Hämtade E som varit på en sleepover hos en kompis, tog förresten år att hitta dit då jag fick fel adress först, men vi fick tag på na! Bilen är tillbaka förresten, hamnade ju på verkstan i Fredags p.g.a ett läkande takfönster!

I t-banan på vägen hem så frågar en kvinna om jag är J's mamma, jag svarar nej och hon säger då snabbt "Nannie? Au-Pair?" och när jag säger att, jo, jag är en au-pair så blir hon stormförtjust! Hon hade tvillingar på bara ett par månader och var supersugen på att skaffa en au-pair! Berättade om Cultural Care före henne och hon frågade om allt möjligt, när vi klev av tågen höll hon på att googla CC för att få tag på ett nummer att ringa, kanske får en till au-pair i området då! Helkul!

MEN. Men. Menmenmen när vi väl kommit upp från underjorden och bort mot bilen så börjar det hagla. Bara sådär. Inte litet skithagel heller, det vräkte ner iskulor och det var väl bara tur att paraplyet i väskan faktiskt låg i väskan! Blev träffad av en isboll på handen och det gjorde ont. Ta bort. TA BORT!

Inga bilder idag, vädret är för deppigt och det gör mig deppig. Bort med moln, snö och regn nu, riktig vår tack!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0