Woa that hurt..



Sådär ser min kamera ut nu. Typ. Fast min är en helt annan modell.
Poängen är.. den är trasig.
(notera att objektivet på kameran ovan är SNETT, same shit för min kamera)


Tänkte vara snäll idag och göra nån sorts videoblogg när jag vandrar runt på Manhattan och pratar, jag börjar filma och det tar kanske fem sekunder innan jag ramlar på ett osynligt kraftfält och tappar kameran i marken, objektiv först.
En jäävla smäll och när jag tar upp den så är allt skevt och jag ville bara gråta.
Den försöker fungera men det kommer upp ett "Tekniskt fel, zoom och fokus" och objektivet försöker desperat röra på sig. "Starta om kameran" säger den, jag gör den men det blir bara jävligare. 

Nu är frågan om det är billigare att laga den eller köpa en ny. Denna var ju fan så dyr dessutom! Var aldrig speciellt bra med bilder om jag ska vara ärlig. Det var dålig upplösning och sånt. Men spela in video var perfekt, skitbra ljud och sånt.

Så det var min dag. Allt annat är suddigt just nu, tänker bara på kameran och på hur mycket den inte fungerar.

Det ända bra med detta var att det inte var min Canon som åkte i betongen..

Kommentarer
Postat av: richard pappa norberg

Alltså försäkringen vi tecknade.Kanske den täcker nåt?

2011-03-02 @ 18:56:06
Postat av: richard pappa norberg

Försäkringen kanske täcker nåt?

2011-03-02 @ 18:57:42
Postat av: Caroline

Åh, va kul det hade vart o få se en video från Manhattan!

2011-03-07 @ 18:26:32

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0