Coney Island

Igår for jag, Victoria, Jenni och en till Ida till Coney Island!

Blev lite sen start då Victoria jobbade till 2:30 (fast blev väl 3 nån gång) och vi var på Coney först runt 5! Tar ett tag att åka tunnelbana dit, sisådär 50 minuter från Union Square med ett expresståg! 

Var iallfall blå himmel och solsken när jag lämnade Queens vid 1 nån gång. Blå himmel med moln när jag och Jenni väntade på U-Square och sedan nästan bara moln på Coney Island. Eller säger man på? Är ju faktiskt inte en ö..

Var svårt att tro att man fortfarande var i New York City! Coney Island är ju en del av Brooklyn, och Brooklyn är en del av NYC. Coolt med en sandstrand i storstan - haha!

Väntade in den andra Ida, också svensk men boendes i Brooklyn, innan vi promenerade ut till boardwalken och strandeeen! Gick ner och kände på vattnet, var extrema turister med kamerorna framme hela tiden o.s.v.

Käkade.. middag antar jag.. på nått litet hak på boardwalken. Kyckling kabab(?!) köpte jag och den var typ.. rå inuti. Så jag frågade om jag kunde få en ny för jag ville inte ha salmonella, så då fick jag det. En ny alltså. Kabab. Den var bättre men fick lämna ett par råsa bitar där också. Besvikeeen!

Gick runt på nöjesfältet ett tag sen, Victoria och Jenni åkte nån karusell som de fick köa till i år och dar och jag käkade funnel cake. Skumt var det men rätt så najs!

Tog en kaffe på Dunkin innan vi hoppade på t-banan tillbaka till Manhattan - var hemma strax innan 10 så blev ett par timmars upptäckande i Brooklyn!













coney island, ladies and gentssssss

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0