Tatuering alltså. Tatuering.

Igår var min mission att fixa ny tatuering.
Såg i Metro på morgonen att ett ställe i Brooklyn hade en special-sak för att det var Fredagen den 13'de! De gjorde tatueringar för $20 ($13 + dricks) hela dagen och man fick välja en av 31 designer som alla hade nummer 13 i dem.

For dit vid 12, fyllde i massa papper och satt i 2,5h i väntan på min tur. Hann inte. Skulle ju hämta J vid 3!! Men de var juste och sa "kom tillbaka senare bara, vi sparar dina papper och du får smyga före i kön".

Så vid 9 var jag, Jenni och Victoria på plats inne på Asylum Tattoo i Brooklyn och jag fick hoppa före 4 timmars köande människor! Lätt fett!
Pia hette hon som tatuerade mig och hon hade lite halvsvenskt ursprung samt släktingar i Skåne. Hon var dessutom höggravid och en riktigt duktig tatuerare! Tatuerarinna? Heh.. Hur blire egentligen..?

Tog iallafall runt en timme att få nya tatueringen på armen. "Gjorde det ont?" well duuh, såklart det gjorde! Inte värsta jag gjort men det kändes.

Efteråt satt jag och Jenni på Union Square med kaffe och skatare. Sk8erbois. Ni vet. Fast vi kollade inte på dem tror jag. Luktade på skitskumma dofteccenser på DR, Dirt, Funeral Home, Grass och Between the sheets luktade vi bland annat på. Blä! Hittade Kopparbergs päroncider också - första gången!!


Brudar i Williamsburg


Skumma lukter                                                      KOPPARBERGS!!


En uggla på armen!

Ska dra iväg på matfestival med Jenni och Victoria nu. Vi gör grejer hela tiden bah! Partyyy! See ya.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0